afløb lugter jordslået

Hej allesammen, vores afløb i badeværelset i kælderen er begyndt at lugte jordslået.

Vandet løber fint igennem så der er ikke prop. jeg har forsøgt med svubber og kloakrens uden noget held. 

Der sidder en vandlås i afløbet, jeg har renset rundt omkring dem, men  jeg kan ikke få vandlåsen op da håndtaget falder af hver gang jeg prøver, er der nogle der kan nogle tricks til at få det op?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et kælderafløb der ind imellem også begynder at lugte.
Jeg plejer at kunne afhjælpe det ved at hælde et par liter spilkogende vand i afløbet. Det renser effektivt og er ufarligt for miljøet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Prøv at sætte en våd/tør støvsuger til og sug eller blæs vandlåsen fri for slam. Jeg har haft samme problem med mit afløb til vaskemaskinen hvor den til sidst ikke ville skylle ud. Efter to liter afløbsrens og 10 liter kogende vand var jeg ved at give op og ringe efter en slam suger men jeg satte min støvsluger til med en våd klud omkring for at slutte tæt, ov sugede først vandlåsen tør og satte den derefter på blæs og pustede den igennem. Det sprøjtede med sort slam over alt og lugtede fælt men den virker som ny i dag. Det viste sig at den var fuld af sand som følge af ungernes mudder fyldte flyverdragter ofte er blevet vasket dernede
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis