Miele Vaskemaskine W3745 ryster under centrifugering

Hej, vores ca 6 år gamle Miele vaskemaskine er begyndt at ryste under centrifugerig. Jeg har skiftet dæmpere da der var formodning om at de var slidt, men lige lidt hjalp det. Fjedre ser OK ud. Synes ikke jeg kan mærke noget slør i lejer. Den kører fint uden tøj. Er der nogle der har et godt bud ?

PoulsenViby
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Det allerførste er om den står på alle 4 ben. Hvis gulvet er skævt og den har forskubbet sig lidt, kan den komme til at vippe. Tag fat i den og prøv om den kan vippe over de 2 ben. Så må ben justeres indtil den står støt selv om du rusker den.
Hvis en vaskemaskine har slidte lejer giver det sig udtryk i en markant larm når den centrifugerer. Jeg sammenligner det med et tog der kommer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik, tak for hurtig svar, synes den står meget stabilt, måske det også er en lidt forkert fejlbeskrivelse, tromlen ryster og det giver sig til udtryk i en markant metallisk larm ved centrifugering. Hvis man kan uploade en video til denne tråd kunne jeg prøve det. Så kan du høre lyden.
Mvh
Bo

PoulsenViby
Fik du løst dir problem. Vi står i samme situation. Vaskemaskinens står på vibrationsfødder, står i 99.9 vater, men når centrifugering begynder, så ryster hele maskinen, så det lyder som en helikopter.

Først skal du være sikker på at det ikke er lejer der er gået. Stik hånden ind og drej tromlen hurtigt rundt. Så må det ikke rumle i lejer. Eller sæt den til at centrifugere uden tøj, så må det heller ikke lyde voldsomt

Igen at stå i vater er ikke så vigtig, men det er vigtig at den står på alle 4 fødder.
Er det ok må maskinen frem og topplade skrues af.
Så er der inde i maskinen 2 beton klodser. En der hænger foran og 1 der ligger ovenpå. Jeg har set at den ovenpå er gået løs. Der er sikkert også 4 fjedre der løfter tromlen op. De kan også gå i stykker
Der er sikkert også 2 - 4 støddæmpere under tromlen, de kan naturligvis også gå i stykker. De kan kontrolleres ved at skubbe hårdt nedad på tromlen og slippe. Hvis den så går langsomt op og stiller sig er de i orden, Kommer den op med det samme og fjedrer op og ned er de sikkert slidte.
Det er ikke raketvidenskab at skifte dem. Tag bagbeklædning af, skrue de 2-3 skruer af der holder motor og træk den bagud. Så er der plads til at skrue støddæmpere af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis