Savværk og snedker kombi maskine

Hej

Har købt sådan en større kombimaskine robland x31 og overvejer at et mindre nyt savværk for at save brædder og planker til borde og andre ting. Problemet og spørgsmålet er jo jeg bruger 50.000 kroner og mere inden jeg er færdig og måske kun bruger det nogle gange hver måned(ikke jeg har fortrudt eller ville gøre det samme igen) 

Men jeg tænker der må være andre også helst vil bruge store gode maskiner, men måske hverken har plads eller lyst til at bruge 50.000. Og så tænker jeg om der måske var nogle som mig selv ville gå og skære og høvle træ på prof maskiner imod en mindre betaling(ødelagde man savklinger, høvleblade, fræsejern osv kostede det selvfølgelig prisen på nyt) 

Har ikke bestemt om det er noget jeg vil gøre, men det var jo en måde hvorpå jeg bedre kunne forsvare at bruge så mange penge på værktøj  

Var der nogen herinde som kunne have interresse i at komme og får skære råtræ og høvle det?  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ved at de mobile savværker eller nogen af dem betinger sig at ejeren af træet der skal skæres op betale for klingen, har hørt en at en sådan klinge skulle koste ca. 500,-  eller deromkring, hvilket jo er meget rimeligt.

Har desværre også høvlet noget for en som havde en lystbåd, noget meget hårdt træ som var det rene gift for mine knive i høvlen.

Vedkommende sagde bare tak og gik, der stod jeg tilbage med alle mine talenter eller rettere mangel på samme.   

Man lærer jo som bekendt af sine fejltagelser, når man meget gerne vil hjælpe!! (Naiv? Ja i den grad, gør det aldrig mere) Høvle i den slags træ.

Svar på dit sidste afsnit:

Det er jo det helt store 1000$ spørgsmål, det betinger først og fremmest at andre ved du tilbyder (som du måske gør nu) og at der er brug for det og i hvilket omfang.

Held og lykke med dine maskiner.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis