Montering af sengehest i væg

Hejsa.
Jeg er igang med at designe en dobbelt højseng til mine to "store", men har fået en udfordring ift. sengehesten i enden.

Udfordringen gælder egentlig også den sengehest jeg skal have monteret i midten (imellem de to senge


Mit bedste bud på en løsning var at montere sengehesten i trappen forrest i billedet (der er ikke lige kommet trin på endnu).
Jeg tænker at den kan fæstnes med dyvler i både trappe og væg, men kan man overhovedet det? Jeg kan ikke mindes at jeg har set dyvler brugt i væg før....

Alternativt kan jeg naturligvis montere en lille liste inde ved væggen, men hvis jeg kan undgå det, så ville det jo se super godt ud.

Jeg tager gerne imod gode bud på løsninger, eller eventuelt folk der har erfaring med en lignende montering.

Sengehesten bliver i øvrigt af 145mmmx26mm høvlede brædder 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, var det nemmest ikke blot at have et bræt på væggen og så fastgøre dem med dyvler der?

Ellers er du vel nærmest ude i sådan nogle møblerskruer, som så skrues i plugs i væggen og fæstnes i forborede huller i træet (a la ikea).
Tjo... Jeg ville bare helst holde væggen "ren"... Men møbelskruerne er da bestemt en mulighed
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan også bore 2 stk 6mm huller i væggen, sætte armeringsstål eller gevindstang i med den lim man bruger til det, og så i huller i sengehesten hvor du sætter det i epoxy. Men du får det så ikke fra hinanden uden at skære det i stykker

Jeg har lavet sådan en sag fornylig. Dog kun til 1 barnebarn. Der var så lidt plads så der ikke blev plads til en stige. Jeg lavede  "klatregreb" der blev skruet ind væggen. Så er man også fri for den >irriterende< lillesøster i sengen.
Du skal vel have sengen hængt op på væggen, så der skal bores igennem brædder og ind i muren med f.eks. 8 mm murbor. Så bankes rawlplugs ind igennem hullet i træet så den præcis sidder i muren, evt med skruen ind i rawlplug og så skrue det sidste stykke.
Og midt på kan de lodrette få 2 gode skruer "bagfra" Det hele monteres inden du ruller tremmebunden ud, så er det meget lettere at stå op i "monstrumet" husk at gitermmebunden nogle enkelte skruer, det holder også sammen på det hele og sikrer at de ikke pludselig falder neden ud, efter en pudekamp. Jeg mener at afstand i sengehest skal være maks 11 cm så hovedet ikke kommer i klemme, Og stolper bør ikke danne en krog over sengehest, eller også skal de gå helt til loftet. ( ved fald ned ad stigen, fare for hængning i hættesnor, tørklæde eller???)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik
Begge senge er 200 cm lange, så jeg har ok plads til stigerne. 
Jeg ledte efter en løsning til sengehesten, men du har fuldstændig ret ift. montering af rammen Og tak for de gode råd ift afstand på sengehesten, og jeg havde heller ikke tænkt på det med stolperne - det må jeg lige få rettet til, så det er i orden.

Ift. sengehesten valgte jeg denne løsning:
 

Det kan være at jeg laver det om igen, men tak for de gode input. Og så må jeg lige lave en anden løsning på stoplerne 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også