Renovering af kældergulv.

Hej LDS'ere

 

Jeg står og skal til at renovere mit kældergulv, på ca 60kvm i vores snart 100år gl villa. Vi vil gerne have fliser, og ja, det gl gulv er bygget op af affald så har besluttet at banke det op og få støbt et nyt. Ville være rigtigt lækkert med understøbning af ydervægge, og så få lagt den rigtigte isolering med gulvvarme i gulvet. Men tiden er der simpelthen ikke til det. 

Men mine spørgsmål går så på følgende:

Der er 22cm fra overkant af eksisterende gulv, og til underkant af fundament. Vil jeg kunne banke det gamle gulv op, og grave 100mm af til isolering inden jeg støber? På den måde vil jeg jo ikke grave under fundament. Og så til sidst de 10cm nyt betongulv. Tænker at de 10cm styrolit vil kunne give rigtigt meget, i forhold til den kolde jord, men vil hellere undvære den, hvis der er nogen som helst fare for, at det jeg påtænker at lave er forkert. Men er der nogen der kender til reglerne, angående, hvor meget jord/lecanødder der som minimum skal ligge fra underkant af fundament til start isolering? 

Håber det var til at forstå    Har vedhæftet et par billeder, af hvad jeg tænker

 

Mvh Kim

 

 


Mvh Kim
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bump

Mvh Kim
Jeg tror problemet her er at ingen har lyst til at sige noget, for det er jo mega bittert hvis det er forkert

Jeg forstår dog ikke helt.. hvis du alligevel brækker alt op og graver af, hvorfor så ikke også understøbe? Du kan jo tage det i etaper med et rum ad gangen.
ja, det er selvfølgelig rigtigt, men kunne jo være jeg var heldig

Bare fordi jeg brækker gulv op, og graver lidt af, er der stadig RIGTIG meget arbejde i understøbning. Kunne være Super lækkert, men tiden er der desværre ikke.

Mvh Kim
ja, det er selvfølgelig rigtigt, men kunne jo være jeg var heldig

Bare fordi jeg brækker gulv op, og graver lidt af, er der stadig RIGTIG meget arbejde i understøbning. Kunne være Super lækkert, men tiden er der desværre ikke.

Mvh Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis