Manglende varmt vand ved slukket cirkulationspumpe

Hej

Jeg har et underligt problem, som jeg ikke lige kan greje, og jeg håber i kan hjælpe.

Jeg har cirkulationspumpe på mit centralvarmeanlæg der, når den er tændt, sørger for at jeg har varmt vand, så snart jeg åbner hanen. Efter et årligt service af anlægget rådede VVS'eren mig til at sætte et uge-ur på pumpen for at spare penge. Dette har jeg nu gjort. Det er imidlertid svært at forudsige, hvornår man skal i bad i weekenden, så det hænder jeg tænder for bruseren når pumpen er slukket. Og så er det at det går galt. Lige meget hvor lang tid jeg venter, bliver vandet aldrig rigtig varmt, kun sådan "fis-lunkent". I ren protest prøvede jeg at lade brusere løbe i laaang tid - vandet var stadig kun lunket.

Hvad kan årsagen hertil være? Jeg tænker ikke det er uisolerede rør, da det ville betyde at vandet langsomt ville blive varmere efterhånden som rørene varmes op.

Jeg ser meget frem til jeres kommentarer!!!

På forhånd tak

mvh Henrik

Hej Jeg har et underligt problem, som jeg ikke... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er der jo heller ikke nogen der påstår  Men måske burde vi så få info. om hvilken slags VVB der er installeret: El-opvarmet, kedelopvarmet eller combi etc.?

Har du prøvet at lukke for cirkulationen af det varme vand? Med lukning mener jeg med en ventil. Hvis du så får varmt vand, dog med forsinkelse, har du løsningen, nemlig at vandet, når pumpen er stoppet, bliver en blanding af varmt og koldt vand. Når du så starter cirkulationspumpen, er der ingen problemer?
Med hensyn til urstyringen synes jeg det er en god ide. Du kan bare sætte intervallerne så de passer i dagligdagen, og så lade pumpen køre hele weekenden. Når systemet fungerer til din tilfredshed behøver du ingen kontraventil. Som jeg har læst dit spørgsmål fungerer dit system udmærket i hverdagen, det er kun når cirkulationen er stoppet, at du undrer dig over det lunkne vand?


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis