induktionsplade til nedfældning

Jeg var inde og bestille en indutionskogeplade. Først bagefter ser jeg, at den ikke bare kan nedfældes i køkkenbordet. Ringer til butik og får at vide, at jeg i så fald skal op i noget dyrere modeller - ellers skal jeg bare have pladen stående på bordet. Forøvrigt var den model jeg havde købt og bestilt ikke beregnet til nedfældning. 

Jeg trorede, at man bare købte en plade og kunne nedfælde. Nu ser det ud til at være en større videnskab?!

Kan jeg godt have pladen stående på køkkenbordet eller ser det ikke pænere ud, når den er nedfældet. Og hvorfor skal man absolut op over 5000 kroner for en plade, før den kan nedfældes i bordet?

 


 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at sætte et link ind...
Jeg har en hvor glasset ligger oven på bordpladen, men jeg mener da bestemt at den også kan fræses ned.
Der er en Simens..

Vi prøver igen, i morgen --
Sælger fortalte mig, at den var facetsleben m.m. og kunne IKKE nedfældes.
Men nu tror jeg, at jeg har fundet den endelige løsning. Jeg skal jo købe mit køkken + bord i Ikea, så køber også kogepladen der. Så bliver der skåret ud til nedfældning osv, for kan se på tegningen, at deres KAN nedfældes
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40303934/

 

Jeg har en nedfældet i en granitbordplade - og nej, den er ikke dyrere end en tilsvarende, der ikke kan nedfældes. Men de billigste kan så vidt jeg ved ikke fås nedfældelige.

Og når du er ved at lave nyt køkken - så vælg en bredere end 60cm - det vil du aldrig fortryde - selvom den er lidt dyrere. - det er jo kun nu du måske synes det er mange penge - det går over 

Og når det er IKEA - så f.eks. denne :

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60303933/


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tak for dit svar EISOE - og dit gode råd.
Jamen, så er det afgjort. Så vil jeg købe den model du linker til. Den er oven i købet nedsat betydelig.

 

Tjek lige med IKEA at den kan nedfældes - for en sikkerheds skyld.

God fornøjelse med at lave nyt køkken - var selv turen igennem for mere end 10 år siden 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
EISOE.
Jeg tjekker selvfølgelig med dem, når jeg skal ind og have planlagt køkkenet, men kan da se på tegningen, at det kan nedfældes i plade.
Men tak igen. Så er det problem løst.

 

Jeg vil ikke undlade at fortælle de genvordigheder jeg har haft med min planlimede kogeplade... Den oprindelige var fra VOSS og efter 6-8 år kunne den ikke mere.... Problemet var nu at der siden var sket en udvikling på kogepladestørrelserne og nu havde de andre ydre mål... Og det havde så krævet en risikabel efter fræsning af min granit plade.... Heldigvis fandt jeg én eneste model med de gamle ydermål... Og den bestilte jeg. Detaljerede tegninger kunne jeg ikke få... Så det var jo en satsning ikke at vide on det gennemgående hul i plade nu også passede sammen med top nichen... Det gjorde den ikke.....
Heldigvis kunne jeg save ud i skabet under, så hullet her var ok. Længde og bredde på plade og top nichen var OK, men hjørne radierne var noget mindre end i granit pladen..... Så jeg måtte slibe glaspladens hjørner op til en større radie.... Heldigvis havde jeg en lille erfaring med at bearbejde glas fra et tidligere job, så efter et par timer var den del OK.
Det støre hul måtte også slibes op til at være lidt større da kant afstandene var anderledes.. Så i gang med vinkel sliberen og med forsigtighed.....

Vælger du en kogeplade der ligger ovenpå er der langt mindre besværligheder, NÅR du skal skifte den senere.....

MVH Njord

MVH Njord
njord, det er jo absolut en historie der er værd at tage med i betragtning.... hmmm

 

Skrevet af EISOE på 07-02-2016 12:48

Jeg har en nedfældet i en granitbordplade - og nej, den er ikke dyrere end en tilsvarende, der ikke kan nedfældes. Men de billigste kan så vidt jeg ved ikke fås nedfældelige.

Og når du er ved at lave nyt køkken - så vælg en bredere end 60cm - det vil du aldrig fortryde - selvom den er lidt dyrere. - det er jo kun nu du måske synes det er mange penge - det går over 

Og når det er IKEA - så f.eks. denne :

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60303933/

Problemet er bare med den bredere er, at så passer min emhætte ikke. Jeg har tænkt mig en emhætte, som den gamle størrelse, på 60 i bredden. Kan de overhovedet fås bredere, når jeg skal have emhætte til centralsug?

 

 

 

 


 

Ja emhætter findes i alle breder, også med centralsug..

Vi har en 60 cm induktionsplade, det kan ikke frarådes nok at købe i den bredde, der er stortset kun plads til 2 gryder, medmindre du går ned i kasserollestørrelsen, for 4 stk kasseroller kan der lige presses ind.

Vi havde tidligere en 60 cm glasplade, med varmelegemer, her var betydelig mere plads, her gik kogezonerne meget længere ud i hjørnerne.

Så køb min. en 80 cm kogeplade, er mit råd....

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis