induktionsplade til nedfældning

Jeg var inde og bestille en indutionskogeplade. Først bagefter ser jeg, at den ikke bare kan nedfældes i køkkenbordet. Ringer til butik og får at vide, at jeg i så fald skal op i noget dyrere modeller - ellers skal jeg bare have pladen stående på bordet. Forøvrigt var den model jeg havde købt og bestilt ikke beregnet til nedfældning. 

Jeg trorede, at man bare købte en plade og kunne nedfælde. Nu ser det ud til at være en større videnskab?!

Kan jeg godt have pladen stående på køkkenbordet eller ser det ikke pænere ud, når den er nedfældet. Og hvorfor skal man absolut op over 5000 kroner for en plade, før den kan nedfældes i bordet?

 


 

Jeg var inde og bestille en indutionskogeplade.... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan kun tilslutte mig njord vedr. planlimning, lad være, jeg har selv stået i samme problem med en granitplade, hvor jeg ikke kunne finde nyt ind.plade til.

Også Eisoe råd om de 80cm kan jeg fuldt ud anbefale, det er bare så meget bedre med god plads på komfuret.

Du kan sagtens få brede indbygnings emhætter f.eks Thermex.
Det eneste du muligvis må gå på kompromis med er centraludsuget.

Jeg ville helt klart foretrække den store kogeplade og så droppe enten skabsintegrationen eller centraludsug.

Mvh. Ole

Kivi, jeg giver dig helt ret. Og som jeg også skrev, så er jeg ved at gå bort fra mit krav om, at skabsintegreret. For det er alligevel over i den side af mit køkken, hvor jeg har et lidt ubrugeligt hjørne. Så selvfølgelig kan den lige så godt bruges til emhætte og større kogeplade. For dælen, man tænker meget frem og tilbage i sådan en situation, men det er selvfølgelig naturligt nok. Så nu giver jeg mine ønsker videre til ham "tegne-manden" i Ikea, når jeg skal have tegnet køkkenet op. Jeg skal nemlig have alle ting indkøbt og liggende parat til min svoger kommer i april og sætter køkkenet op for mig.

Centralsuget kan jeg ikke droppe. Vi må ikke have nogen former for motorer sluttet til vores emhætte. Men jeg finder nok en emhætte beregnet til centralsug - og i den størrelse jeg skal bruge.


 

Havde ikke lige set dit seneste indlæg.

Har selv en frithængende emhætte på 90 cm med motor på loftet, det bliver du også glad for.

Held og lykke med projektet.

Mvh. Ole
Skrevet af Kivi på 08-02-2016 16:13
Jeg kan kun tilslutte mig njord vedr. planlimning, lad være, jeg har selv stået i samme problem med en granitplade, hvor jeg ikke kunne finde nyt ind.plade til.

Men for dælen hvor er det nemt når der skal tørres af - ingen kanter,hvor der kan gemme sig fedt m.m 

Jeg havde en overspændingsskade på min ( forsikringsskade ) og havde også problemet med at finde en ny der passede - så fik den jeg har repareret - det var godt nok dyrt ( for forsikringen ) lige så dyrt som hvis jeg kunne have fundet en ny der passede.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Vi lagde ud med en 60 cm induktionskogeplade, som gav op efter ca. 10 år. ALTID var vi forpissede over den ringe plads, der er til potter og pander og købte så en 80 cm med 5 kogezoner der blev tilpasset, ikke undersænket, en ny granitbordplade. Herligt, men den holdt kun i 5 år så skulle et dyrt print skiftes. Efter 2 år yderlige gik det næste, og så røg den ud. Men da havde vi jo kvalet, at den skulle dække det gamle hul i granitbordpladen, men efter lange og trange eftersøgninger fandt Hustru så omsider en ny 80 cm der lige netop kunne dække. Jeg var mere end lykkelig for, at vi ikke var faldet for fristelsen til en undersænket. Det her var rigelig bøvlet. Man gør klogt i at tænke langsigtet, idet disse kogeplader ikke holder evigt.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis