Brusebad suger vandlåse tomme

Hejsa
Håber der er et kloak-geni eller 2 herinde som kan hjælpe mig.

Når vi tager er brusebad hænder det, at afløbet suger flere af husets vandlåse tomme ( wc - lige ved siden af samt bryggers i øverst venstre hjørne). Se gerne vedhæfter billed, hvor vores brusebad er i øverste højre hjørne. Huset er fra 1980.

Er der nogle af jer som har et godt bud på hvorfor? Kan læse mig til at vi har en mulig forstoppelse og da begge brønde er begravet under hhv fliser og indkørsel, vil jeg gerne undgå at grave disse unødigt op;-)

Det er langt fra ved hvert bad og opstår måske 1-2 gange månedligt.

Har du et bud på hvorfor? Eller skal vi blot leve med at gen-opfylde vandlåse, for at undgå at grave brøndene frem?

Mvh
Morten
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er på grund at en begyndende forstoppelse, så der opstår en dobbeltvandlås effekt, så står der en luftlomme, og når der så kommer træk i systemet, suger det i dine andre afløb som så bliver suget tomme.

Det kan også være du mangler en vacumventil, eller den er defekt. (mener den skal være i huse fra engang i firserne og frem.

Endelig kan det være fejl på dine rør..

Har du renset rist/vandlås i brusekabinen?

Vi prøver igen, i morgen --
Det er på grund at en begyndende forstoppelse, så der opstår en dobbeltvandlås effekt, så står der en luftlomme, og når der så kommer træk i systemet, suger det i dine andre afløb som så bliver suget tomme.

Det kan også være du mangler en vacumventil, eller den er defekt. (mener den skal være i huse fra engang i firserne og frem.

Endelig kan det være fejl på dine rør..

Har du renset rist/vandlås i brusekabinen?

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis