Afløb vaskemaskine

Vi vil installere vores vaskemaskine i garagen og har nogle spørgsmål:

1. Kan en vaskemaskine tåle at stå i lukket garage (bliver ikke under 10 grader)?

2. Der er ikke afløb i garagen, men lige udenfor er der afløb til tagrenden. Må man fører afløbet derned?

3. Vi er enige om, at det bare er koldtvandshanen den skal tilsluttes?

VH

Anders

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Ja, så længe der ikke kommer frost
2. Mange steder er spildevand og regnvand separeret i to forskellige kloaker, og du må selvfølgelig ikke udlede spildevand i regnvandskloakken.
3. Hvis maskinen kun har koldtvandstilslutning, ja. Nogle maskiner kan også tilsluttes varmt vand.

Nej det er ikke det du skal undersøge. Tagrenden vil altid være tilsluttet regnvandskloakken, hvis der er seperat-koalkering.

Så du skal undersøge om du har seperat kloakering - hvis ikke så er tagrenden ført sammen med jeres spildevand, og du kan så godt tilslutte vaskeren der.

Jeg tror også det er det du mener, men får bare sagt det "omvendt"

Spørg din kommune, de ved om du har seperat-kloakering.

Selv om de har fælles rør for regnvand og spildvand, er det nok en stakket frist. Der er planer i næsten alle områder om at kloakker skal separeres. Men er det hos dig inden for en tidshorisont på 10 - 15 år, så kan det godt gå at lede spildvandet den vej indtil ? Så er den tid jo gået godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så langt så godt.
Regnvand og spildevand har fælles rør, så nu skal jeg til at installere vaskemaskinen i garagen.
Der er en en taphane i garagen, som jo også er praktisk til vandslangen.
Kan jeg monteret vaskemaskinen på denne og stadig bruge den til vandslangen?
Og hvad skal jeg bruge, for at det kan lade sig gøre?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis