samling af mdf plader

Hej lds'er

jeg er ved at bygge et legehus på mine børns legeværelse, det skal beklædes med mdf.

men nu er jeg blevet i tvivl om hvilken samling er af pladerne der er bedst, når det skal spartles og males.

jeg håber i kan hjælpe.

Vh. Daniel

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kender du en Lamelfræser?

Med en sådan kan du fræse ud og bruge "fisk" ovale sammenpressede træstykker til at samle med, limes og spændes sammen med skruetvinger.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, den kender jeg godt.
Men det er da umuligt at samle det så godt, at man ikke kan se samlingen. Er det ikke?
Vh. Daniel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kommer noget an på størrelserne på dine plader jo? 

& tykkelsen.

Men fiskene gør jo det om der fræses fra samme side.

Et fif:

Sæt et lille mærke på den side der vender opad så skulle det gerne passe så du får en plan samling, brug nogle skruetvinger.

Afstanden mellem "fiskene" bestemmer du jo selv, men jo flere desto større chancer for at få et godt resultat.

Skruetvinger har du ikke det?

Kan du bruge nogle brædder med nogle egnede klodser skruet på forståes, og nogle kiler du banker ind så du får samme virkning som skruetvinger.

 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
du kan også samle med skruer:
Ved samlinger med skruer er der 3 generelle regler:


1. Skruer i fladerne bør anbringes mindst 20 mm fra kanten.
2. Skruer i kanterne bør anbringes mindst 70 mm fra hjørnet.
3. Afstanden mellem skruerne bør være mindst 30 mm.