Nilan ct300 fugt spørgsmål

Hej, kan man på et nilan ct300 med cts602 styring, få det til at slukke når fugt niveauet er under f.eks 30%? Hvis ja, hvordan?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tvivler jeg på man kan, med mindre du vil gøre det manuelt eller programmere den til det med tidsprogram (har selv nilan 300 i huset, som er under renovering).

Fugtstyringen af enheden kræver jo luft cirkulation, for at den kan måle fugtigheden.
Måles i enheden og ikke i huset 😊

Du vil så teoretisk få en enheden som stopper, også aldrig starter igen da den ikke kan mærke at huset er vådt.

Desuden er der vidst også krav om minimums mængde ventileret gennem huset, hvilket nok gør at stop ikke er tænkt ind i enheden.

Venlig Hilsen
Rønbo

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/39370' class='af-profile-link'>Rønbo</a> på 07-02-2016 14:59
Det tvivler jeg på man kan, med mindre du vil gøre det manuelt eller programmere den til det med tidsprogram (har selv nilan 300 i huset, som er under renovering).

Fugtstyringen af enheden kræver jo luft cirkulation, for at den kan måle fugtigheden.
Måles i enheden og ikke i huset 😊

Du vil så teoretisk få en enheden som stopper, også aldrig starter igen da den ikke kan mærke at huset er vådt.

Desuden er der vidst også krav om minimums mængde ventileret gennem huset, hvilket nok gør at stop ikke er tænkt ind i enheden.


Jeg kan godt se din pointe. jeg lige fået foretaget en indregulering, og her efterfølgende så er den relative fugtighed faldet meget. For meget syntes vi.
Så jeg tænkte at jeg ku få den til at stoppe hvis den RF blev lav, men måske jeg istedet bør regulere luftskiftet lidt istedet.
Tak for,dit svar..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Elpres,

Det er vigtig at anlægget køre hele tiden for at opnå cirkulation i boligen. Men at få det indreguleret af en professionel kan du spare op til 50 % el/energi, husk at når det så er indreguleret må der ikke røres ved det.

MVH

Jakob

LavVvs.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis