slibe beton?

Hej,

Under min brændeovn ligger der fliser ovenpå et støbt lag (beton?). Resten af gulvet er stavparket. .... Jeg vil gerne have lagt et klik-gulv oven på det eksisterende og i den forbindelse så fjerne fliser under brændeovnen og lægge det nye gulv dér også. Men jeg tror desværre at betonen ligger et par milimeter over det eksisterende gulv

Kan man slibe betonen på en eller anden måde?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du får fliser taget af sidder der naturligvis noget lim tilbage, men jeg tror at oprindelig beton sikkert er plant. Men du kan nemt slibe både lim og evt. beton væk. Hvis det er begrænset område skal du bruge en lille vinkelsliber og så denne slibekop. Er det et større område så søg på super diamant slibekop. Høreværn og maske er et must, det er en H........maskine.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kan man snildt, køb en slibekop til din vinkelsliber: http://www.harald-nyborg.dk/p6892/diamant-slibekop-oe125mm den fjerner beton som var det smør (næsten)

Det støver en del!

Den fra Harald Nyborg er ganske ganske god, de holder mange timer, og det burde ikke tage mere end 5-10minutter at fjerne de par millimeter der


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Husk nu brandkravene. Det skal være et ubrandbart materiale i en hvis dimension rundt om brændeovnen.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jo jo... Der kommer en glasplade på ;-)

Tak for hjælpen. Jeg krydser fingre for at det passer med at limen bare skal af ;-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis