Gulvvarmeanlæg m. larm og rod i kredsene...

Hej LDS,

Vi har overtaget et forholdsvis renoveret hus her pr. 1.2.
I huset sidder et gulvvarmeanlæg fra Wavin med 10 kredse og Wavin AHC 9000 styreenhed (u. display).
Trods de 10 kredse på anlægget er der kun lys i 9 kredse på styreenheden.
Den tidligere ejer har efterladt (kun) 7 rumtermostater.
Pumpen (Alpha2 L 15-60 130) var indstillet til PP2 (højeste proportionaltrykkurve).
Den har jeg nu sat til CP1 (laveste konstanttrykkurve).

Issues:

  1. Pumpen larmer og rasler - bortset fra når jeg sætter den på hastighed 1 eller CP1. Har uden held ladet den køre på hastighed 3 for at "lufte ud". Hvad kan jeg gøre?
  2. Antallet af kredse stemmer ikke overens med lys og kredse på styreenheden, selv om der er trukket kabel fra "den blå" (tigris telestat, måske) til styreenheden. Hvordan tjekker jeg op på det?
  3. Antallet af kredse stemmer ikke overens med antallet af rumtermostater. Kan de være koblet sammen. Hvordan tjekker jeg det?
  4. Sidst men ikke mindst:
    Da vi overtog huset lå alle rumtermostater, bortset fra to, i et og samme rum. Nu ved vi ikke hvilken termostat og dermed kreds der hører til hvilket rum. Den tidligere ejer kan desværre ikek finde tegningen over indretningen, så det er ret uheldigt. Hvordan finder vi nemmest ud af det? Er den eneste løsning at lukke hele anlægget ned i 24 timer. Og så tænde for én termostat af gange og se hvor der bliver varmt?

Håber der er nogen der har tid til lidt feedback til en gulvvarme jomfru...

/Morten

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis