WIFI forstærker / extender, hvilken skal jeg satse på??

Hej med jer.

Junior mener netværket er for "tyndt" i dele af huset og vil derfor at vi skal have en WIFI etender sat op.

Den er jeg med på, men hvilken skal man satse på??

Jeg havde tænkt om en af de billige fra fx elgigaten (under 500,- ) er OK, og hvad skal man kigge efter og sikre sig er indeholdt i den man køber??

PS. han krøver jo nok vi allerede I DAG får indkøbt dyret....

 

MVH Njord

 


MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lige nu har Aldi en til under halv pris i tilbud. Om den ikke virker så godt som en til den dobbelte pris må du ikke spørge mig om. 

http://www.aldi.dk/aldi_dualband_wi...20062.html

Og adressen i ren tekst hvis editoren som vanligt, undskyld Allan , laver linket øg.  Det kaldes rettidig omhu over for mig selv, så jeg undgår og rette hvis ......... 

www.aldi.dk/aldi_dualband_wi_fi_forstaerker_48_615_3954_20062.html


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej.

Den kunne nemt virke lige så godt.... Nåede ikek at se dit indlæg inden vi kørte...
Nu er vi kommet hjem med en Dlink AC 750 (til 50% mere...)
For at installere den skal man trykke på WPS knappen på sin router...
Men hvor sidder den på en router fra waoo???

 


MVH Njord
Skrevet af njord på 03-02-2016 17:43
Hej.

Den kunne nemt virke lige så godt.... Nåede ikek at se dit indlæg inden vi kørte...
Nu er vi kommet hjem med en Dlink AC 750 (til 50% mere...)
For at installere den skal man trykke på WPS knappen på sin router...
Men hvor sidder den på en router fra waoo???

Tillykke med den bette ny.

WPS    Google er din redning.   Det står for WIFI Protected Setup. Men hvor den sidder på din router ved jeg ikke. Min har ingen.  Måske du skal gøre det i routerens setup ???

http://www.digitalcitizen.life/simp...cted-setup

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af njord på 03-02-2016 17:43

Hej.

Den kunne nemt virke lige så godt.... Nåede ikek at se dit indlæg inden vi kørte...
Nu er vi kommet hjem med en Dlink AC 750 (til 50% mere...)
For at installere den skal man trykke på WPS knappen på sin router...
Men hvor sidder den på en router fra waoo???

 

Det er ikke sikkert, at der er en WPS knap på din router, men du kan taste koden ind manuelt. Koden står typisk (bag) på routeren. Det er typisk serienummeret, hvis det ikke er nævnt specielt.

 

 


fase
Hej igen.

Min router er ikke sådan at tage ned.. den er jo ikke kun router, men hele indgangen til mit fibernet....
Så den kan ikke bare tages ned fra væggen!
Jeg har skrevet til Waoo for at få noget hjælp. Men de er ikke vend til bage endnu.

MVH Njord

MVH Njord
Annonce

Du skal klikke på wps på extenderen, logge på det trådløse netværk den stiller til rådighed fra en computer. Herefter gå ind på extenderens webadresse og her kan du så indtaste navnet og kodeordet til det net, den skal extende.

Det er beskrevet i manualen her fra side 8 (går ud fra det er den du har købt):
http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DAP/DAP%201520/Manual/DAP_1520_A1_Manual_v1_00_EU.pdf

Personligt havde jeg nok købt et accesspoint og trukket et kabel fra det hen til routeren. Det er ikke min erfaring at range extenders virker specielt godt.

Den du har indsat et billede af er ikke en router. Det er din indvendige fiberbox ( jeg har en magen til )

I den er der stik til netværksforbindelse som så kan forbindes til en router. Der er også stik til TV og telefon.

Nogle har så indbygget Wi-Fi - men det er ingen router.

Jeg har forbundet en D-link router med Wps knap til min - og det virker fortrinligt 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har kun denne boks....
Og fik netop anbefalet KUN at have denne af ham der installerede den.
Trefor / Waoo siger man kan anvende en extender der kører et andet system end wps, men de vil hverken anbefale nogen eller fortælle hvilke... det vil være konkurrence forvridende....

Så jeg har konkret spurgt på om den fra Aldi er OK til Waoo, men ikke fået svar fra Waoo / Trefor endnu.

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 04-02-2016 11:59
Jeg har kun denne boks....
Og fik netop anbefalet KUN at have denne af ham der installerede den.
Trefor / Waoo siger man kan anvende en extender der kører et andet system end wps, men de vil hverken anbefale nogen eller fortælle hvilke... det vil være konkurrence forvridende....

Så jeg har konkret spurgt på om den fra Aldi er OK til Waoo, men ikke fået svar fra Waoo / Trefor endnu.

MVH Njord

 

 

Du kan sagtens have en router foruden din fiberboks. Den kan fåes for ca 500 kr. Du skal ikke regne med at få hjælp til andet grej, end det der er til WAOO.


fase
Skrevet af njord på 04-02-2016 11:59
Jeg har kun denne boks....
Og fik netop anbefalet KUN at have denne af ham der installerede den.
Trefor / Waoo siger man kan anvende en extender der kører et andet system end wps, men de vil hverken anbefale nogen eller fortælle hvilke... det vil være konkurrence forvridende....

Så jeg har konkret spurgt på om den fra Aldi er OK til Waoo, men ikke fået svar fra Waoo / Trefor endnu.

MVH Njord

Jeg købte sådan en :

www.dustinhome.dk/product/501081505...go-rt-n300

Den er ikke kun trådløs - der er stik til 4 netværkskabler også.

Og hårdtfortrådede den fra fiberboksen til et sted midt i huset. Den dækker fint hele huset ( 155m2 ) . Jeg har dog min egen stationære PC hårdtfortrådet til den - den står næsten lige ved siden af.

Men wi-fi fungerer fint til Ipad,mobiltelefon ( data ) og fruens PC, der står et andet sted i huset.

Kan også bruges som repeater/extender - men det har jeg ikke afprøvet.

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis