Varmvægs-gipsplader til loftet

Hejsa

Jeg skal sætte nye lofter op på 1. sal, og da der ikke er ret højt til loftet vil jerg gerne undgå et stort hulrum til isolering. Jeg kan se at man kan få såkaldte varmvægs-gipplader hvorpå der er sat isolering. Må disse bruges på lofter eller er de kun til vægge? Og hvordan ser det ud på badeværelset, må jeg bruge dem der, eller er der noget andet der er mere bevendt der?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med hensyn til loftet må du gerne bruge de plader MEN MEN de er voldsomt dyre i forhold til at sætte en alm gipsplade op med alm isolering over, pladerne koster ca. 250-300 pr. stk og så er de kun 60 cm brede en alm gipsplade på 120 cm i bredden koster 40-50 kr + lidt isolering så alt i alt ca. 100 pr meter hvor de færdig lavede ligge på 500 kr per meter ( i bredden) trod alt en besparlse på ca. 400-500 kr. pr meter.... v

vælger du at købe demalligevel skal du vælge vådrumsgipsplader til dit badeværelse, men igen voldsomt dyrt i forhold til alm. plader
Tak for svaret. Grunden er at jeg gerne vil skrue gipsen direkte i de oprindelige bræder som loftet er lavet af for at undgå at loftet kommer for mangt ned. Hvis jeg først skal til at lave forskalling så vil loftet jvel alt andet lige komme lidt længere ned end højden på en varmvægsplade?
tykkelsen kommer du vel nemt om ved at sætte et forskallingsbrædt op som er 30 mm dvs tykkelsen på den isolering der typisk er på varmvægsplader og så isolere imellem dem og sætte en alm gipsplade op så har du samme højde/tykkelse og du har sparet noget der og så har du sparet noget der ligner 4-500 kr. pr. plade bare et tip
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også