toyota carian stoppede bare

nu har jeg brog for noget hjælp :-) min kone har en Toyota carina 2 1,6 xli fra 1994 forleden da hun var ude og køre og lige skulle sætte datteren af, døde den bare :-( og der var ikke meget skud i batteriet. da jeg kommer frem smider jeg naturligvis startkabler på og motor tørner uden problemer, den tænder bare ikke :-( det er begrænset hvor meget fejlretning man kan lave på en busplads i øs regnvejr ;-)

men umiddelbart er der ingen tænding på den, jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg måler tændspolen igennem, det er en Bosch, har godt nok en haynes manual, men den viser kun en anden type tænding *suk* er der mon nogen der har en go ide om hvad der mon er galt med den.

 

det er ikke tandremmen, har tjekket at rotor kører rundt, motor lyder også normal nør man kører med starter (bortset fra at den jo ikke starter) håber nogen har et fif :-)


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min gamle Corolla fra 90, gjorte det samme, det var tændingsmodulet, som sidder i strømfordeleren der var røget.
Jeg ved ikke om det er det samme på en carina, for corollaen er med Nipon eldele..

Den er vel med startspæere så kan det jo også være den der driller, prøv med en anden nøgle...


Vi prøver igen, i morgen --
nå har bikset lidt i dag på trods af høj feber :-( tænd spole er ok, ingen fejl på startspærre. men stadig ingen gnist *suk* men hvor dælen sidder tændingsmodulet? det er ikke bygget sammen med fordeler som det ellers har for vane på Toyota.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Min hedengangne Carina gjorde noget magen til, og det var toppunktsføleren.

Bilgalleri.dk har denne post på noget ubehjælsomt dansk:
"
hvis din motor er med sort dæksel over tænd spolen så sidder følerren der inde men du skal starte med at skifte tændspolen for mine forælderes bil havde sammen feljkode og vi skiftede tændspolen og så virkede det sku igen..
"

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Ellers prøv at spørg her....
http://www.toyotaextreme.dk/debtraadnye.asp

Vi prøver igen, i morgen --
tak for jeres svar, måtte opgi at finde fejlen selv, så bilen er sendt afsted til en mekker så må vi se hvad han finder ud af :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

nå så kom dommen, der så viser at jeg skal stole på første instinkt og la være med at forsøge at måle fejl ud ;-) det var tændspolen. så nu ka den gamle Toyota lidt igen :-) en besværlig gammel tøs, som ligger lige i modelskifte så alt efter hvor der søges på den ka det både være en Japser og en Englænder *suk* men bare man ved det så går det nok :-D

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det står i stelnummeret. To første bogstaver. SB England JT Japan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis