Simens vaskemaskine slår HFI-relæ

Hej.

Min bedre halvdel og jeg kom hjem fra skiferie til en vaskemaskine der havde slået HFI-relæet.
Naboen forklarede at han havde fodret kat osv. om aftenen, og næste morgen var relæet slået.

Han fandt så ud af at det var opvaskemaskinen. Vi er kommet til at køre fra den mens den var i gang med at vaske, så den har stået med strøm til et stykke tid.

Jeg har trukket vaskemaskinen ud af hullet, og skilt den ad for at lede efter nogle svedte ledninger. Det kan jeg så ikke lige finde nogle steder.

På tænd/sluk knappen har jeg prøvet at måle Ohm mellem de 4 ben der er. Det er kun de 2 af dem der bliver forbindelse imellem når den bliver aktiveret. Er jeg så heldig at det bare er den knap som er gået, eller har I andre bud?
Der kommer en blå og en brun ledning og til tænd/sluk knappen, som så skal give strøm videre. Den brune danner forbindelse med det bin som sidder ved siden af den, mens det ikke sker for den blå.

Det er en ældre sag jeg har fået gratis, så jeg har desværre ikke nogle papirer på den.

 

Tak

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HFI-relæet slår fra hvis du har en jordfejl. Det har absolut intet at gøre med tænd/sluk knappen.
Jeg vil gætte på, at din maskine ikke er jordforbundet som den skal være, ligesom de fleste maskiner i danske hjem (Schuko stikket passer jo fint i en stikdåse, men giver ikke jordforbindelse).

Bliver HFI ved med at slå fra? Hvis det kun er den ene gang kan det også have været et tordenvejr.

Bent.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis