Så en mus løbe op i vores udhæng, skal jeg gøre noget ved det?

Så en mus løbe op af murstensvæggen og forsvinde op under udhænget. Vi har åbent til kip, så der er intet loft at gemme sig på.
Vi bor lige ved en skov, så her er MASSER af dyr, så kan jeg gøre noget ved det? Og hvad?
/FF

 


Mvh. Familiefar

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan næsten ikke undgå at få mus ind, når de er så gode klatrere. Men det er først når de går i skabe med madvarer, eller yngler i større mængder at jeg synes det bliver et problem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 31-01-2016 10:48
Man kan næsten ikke undgå at få mus ind, når de er så gode klatrere. Men det er først når de går i skabe med madvarer, eller yngler i større mængder at jeg synes det bliver et problem.

Vi har kun boet her i ~1.5 år, så har ikke stødt på "problemet" før. Tænkte derfor lige jeg ville høre nogle LDS'ere ad 

Men som du også siger kan jeg ikke helt se hvad vi kan gøre, da vi som sagt bor lige ved en skov. Især her da der lå sne, kunne vi se hvor mange dyr vi faktisk har i haven...

/FF

 

 


Mvh. Familiefar

Du kan tage udhængsbrædder ned og monterer fintmasket net, inden du sætter dem op igen. Det kan holde musene ude på det sted, men de kan sikkert finde ind ved tagsten eller andre steder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Få en ude kat, så er det ovre med mus indendørs..
Det virkede for os, vi bor ud til marker på 2 sider af huset, før vi fik kat, var der ofte mus indendørs, især efterår og vinter.
Der har ikke været noget siden der kom en kat til, det har virket i over 20 år, dog ikke med samme kat..

Vi prøver igen, i morgen --
Få en ude kat, så er det ovre med mus indendørs..
Det virkede for os, vi bor ud til marker på 2 sider af huset, før vi fik kat, var der ofte mus indendørs, især efterår og vinter.
Der har ikke været noget siden der kom en kat til, det har virket i over 20 år, dog ikke med samme kat..

Vi prøver igen, i morgen --
nederst, hvor soklen møder muren monterer du en lille alu-profil, mus kan ikke klatre på hovedet. Find et gammelt låg fra en kasseret malerspand og bor et hul i midten, der svarer til diameteren på dit nedløbsrør, skær en slidt ind fra kanten til hullet og skub låget ind over nedløbsrøret ca en meter oppe. Det holder både mus og specielt rotter ude. Rotter har det med at kravle på muren med ryggen mod nedløbsrøret.
Sidste råd er, at udnytte dit bidrag til kommunal rottebekæmpelse. Find linket på kommunens hjemmeside og anmeld ROTTER. Der kommer fluks en tekniker og du lyver så stærkt som en hest kan rende om at du har set rotter. Han placerer giftposer og dem tar musene også af

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også