Mine Halogen spots går ud!

Hej alle sammen,

Jeg har problemer med de 9 halogen spots jeg har siddende i køkkenloftet, de går spontant ud. Går jeg ud i elektronik skabet, står sikringen/lysdæmperen til de køkken spots og blinker rødt. Herefter kan jeg gå ind og trykke på kontakten (som er trykfølsom, altså så man kan justere hvor kraftigt spotsne skal lyse) og de går fortsat ud når jeg slipper kontakten. Dog med held, så går de ikke ud, men kan holde sig tændt i 10-15m'ish, og så går de ud igen.
Sikringen/lysdæmperen er lige blevet skiftet, så tror ikke det er den. Kan det eventuelt være transformeren på loftet som er ved at stå af?

På forhånd tak

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være trafoen der er på vej ud... det er ikke fordi du har sat LED lyskilder i ?
For trafoer/lysdæmpere kan opføre sig underligt hvis de ikke bliver minimums belastet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det kan også være lysdæmperen... jeg havde en touch lysdæmper der ikke kunne tænde, eller rettere sagt, når man trykkede kort på den for at tænde for fuld styrke, så gik den efter ganske få sekunder ud igen. Men hvis jeg holdt den (dæmpede) så ville den godt virke.
Jeg skiftede den til en ny, og har ikke haft problemet siden... det skal dog nævnes at det er på 2 lamper med 230v glødepærer i.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis