Afslutning af firkantrør mod træbjælke og i beton

Hej,

Jeg skal have udskiftet en stolpe der støtter en træbjælke til taget i det ene hjørne på min carport. Jeg vil gerne have et 100*100mm galvaniseret rør monteret. Men er lidt i tvivl om hvordan jeg bør fastgøre denne stolpe både mod træbjælken og hvordan man afslutter enden der støbes fast i beton. Jeg er usikker på om den rå ende ikke er for skarp til at stå direkte mod træbjælken, og om ikke den også har for lille overflade til at have en ordentligt kontakt nede i det beton jeg støber den fast i. 

 

Jeg kunne sikkert finde nogle store bræddebolte og borer igennem stoplen i den ende den støbes i betonen - Så får betonen da noget mere at "bide i". I den anden ende overvejer jeg om ikke jeg indeni stolpen kunne tilpasse et stykke trypimprægneret træ der så kunne stå op mod den anden træbjælke. Muligvis indsætte nogle gode vinkelbeslag indeni stolpen som så kunne boltes op i træbjælken. Kunne de 2 løsning mon ikke bruges? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have svejset et stykke f.eks. 5x100x150 mm fladjern på enden der skal imod træet. Der kan så være boet huller i de ender der stikker ud, så kan det skrues fast. Ligeledes ned i betonen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Medens man svejser skal man naturligvis have tilstrækkelig udsugning eller lignende. Nede i betonen betyder det ingenting. Du er nødsaget til at have en større flade foroven, så må du lave det med en klump der går lidt ned i røret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis