Forskel på varme når der er plus/minus grader udenfor

Hej LDS

 

Ved ikke om mit problem er et realt problem, men vi har i vores hus lidt frustrationer over klimastyringen der er på vores Bosch fyr. Fyret er relativt nyt (omkring 5 år) og modellen hedder ZSBE-16-3 A.

Vores problem ligger i at fyret ved skift fra plus grader til minus grader. Vores indstilling står på omkring de 20 grader og 18 grader i spare funktion. Når at det blive minus grader, regulerer fyret ved at banke varme i radiatorerne så det er udlideligt at være her. Når temperaturen udenfor blive til plus grader, sænker fyret varmen på radiatorerne, men gør det så meget at der faktisk kan blive koldt indenfor. 

Dette resulterer i at jeg skal indstille fyret op og ned for hver gang der er plus/minus grader udenfor. Er der nogle der har erfaring med en sådan problematik og ved om man kan indstille fyret anderledes således at jeg ikke skal indstille hver gang at temperaturen falder under frysepunktet.

 

Vh Laksen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Dit fyr har sikkert en udeføler. Og i styringen indgår udetemp i den varmekurve som du kan indstille. Altså hvor meget dit fyr skal regulere i forhold til udetemperatur. Hvis fyret står i et hus der er piv utæt, så skal den jo banke mere varme på ved kold udetemp. end i et godt isoleret hus. Så det er helt sikkert kurven i styringen der skal kigges på. Det er noget du kan læse om i brugsanvisning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det kan også være udeføleren den er gal med. Hvis jeg forstår ret er der en kæmpe forskel på -1 og 1+grader
og det kan så ikke være varmekurven.
Der er også nogle fyr der har en sommer/vinteromskifter og er den stillet forkert vil den lukke for varmen.

it is better to burn out than to fade away

Er der ikke nogen termostater på radiatorene?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis