pumpe til diesel/fyringsolie

Hej godt folk. Jeg kunne tænke mig, at lave en pumpe så det er lettere at pumpe fyrilngolie på tanken. Jeg henter i 60/100 tromler selv. Har købt diverse pumper til hhv boremaskine, og små dyk pumper hos bla biltema. De holder desværre ikke så godt. Jeg ved jeg kan købe desiderede pumper til formålet, men syntes de er ret dyre. Så jeg tænker at jeg må kunne bygge en selv. Jeg er dog ikke heltsikker på hvordan. Pumpen skal kunne tanke i en afstand af ca 4 meter og op i olietanken. (1200l) Kan jeg evt bygge en af en gammel motor fra vaskemaskine eller tørre tumbler?? 


Inovationsproces = større hammer??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Før du begynder på at lave motor pumpe synes jeg du skal se på/prøve  denne type. Det er med rugbrøds motor og fungerer rigtig godt. Og prisen er da til at komme over. Klik på det med blå skruft så skulle det komme af sig selv.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja hvad er dyrt ???

Her er der en proff pumpe der kan holde til lidt af hvert, dog ikke lange tørkørsler som de fleste andre pumper.

http://www.p-lindberg.dk/detaljer/dieselpumpe-1 

Og her i ren tekst hvis linket som vanligt ikke skulle blive klikbart og underligt:

www.p-lindberg.dk/detaljer/dieselpumpe-1


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
super. gode forslag, tak for det.

Inovationsproces = større hammer??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis