Samling af ledninger i standerlampe

Jeg har en gammel standerlampe med teleskopeffekt - altså den kan blive højere. Desværre har en tidligere ejer kortet ledningen op, så den ikke længere kan hejses ret meget. Når man gør den højere, trækker den ledningen med op, og muffen sætter en naturlig stopper for løjerne ved at sætte sig i spænd i bunden af røret.
Nu kommer så spørgsmålet: må man lodde 220V ledninger og sætte krympeflex over, eller er det helt godnat? Dermed ville samlingen nemlig blive tynd nok til at den kunne køre op igennem røret.

Lampen er ret fin, men det er ikke helt ligetil at skille den øverste del og komme ind og sætte helt ny ledning i, som jeg naturligvis helst ville. Håber det giver mening. Ellers må jeg prøve at illustrere.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du siger >det er ikke helt ligetil< mener du så at det er umulig.
Men man kan godt forsvare at samle en ledning af den kaliber ved at lodde og så efterfølgende krympe´flex,

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg forsøgte i første omgang at se om den kunne skilles. Der sidder noget kontramøtrik oppe ved siden af fatningen, med ekstremt dårlig plads - og selv da jeg fik en nøgle på ville det ikke rykke sig. Skærmen er af tynd messing eller nok snarere messingfarvet alu, så var bange for at lægge for mange kræfter i. Derfor ledte jeg efter en alternativ løsning. Kan være jeg giver det et forsøg mere, og ellers bliver det lodning og 'flex.
Tak for svar!
Når du så lodder skal du klippe den ene leder f.eks. 20 mm længere på den fra standerlampen, og modsat på den der kommer med strømmen. Så kommer de 2 samlinger ikke til at ligge side om side. På den måde bliver samlinger lidt tyndere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis