Donkraftpunkt og syn

Jeg har skrevet tidligere om min rustbunke af en Astra

Da jeg havde den på lift hos en kammerat (som konstaterede at der formentlig var fusket lidt i forbindelse med sidste syn), fik bilen trykket det ene af de bagerste donkraftpunkter. Yes, der er en del rust i den!
Er der nogen der ved om det vil resultere i at pladerne ryger med det samme ved et eventuelt syn? Eller om man fortsat vil kunne køre den til mekaniker, hvis man beslutter den skal overleve.

I samme forbindelse: er der nogen der ved om donkraftpunktet er en selvstændig pladedel eller er en del af panelet på Astra F stationcar?

Tak for hjælpen!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her kan du læse dig til hvad der kan ske: https://www.applusbilsyn.dk/nyheder...gennem-syn

Der skal utroligt meget til før du får kørselsforbud, som ikke er nævnt ved Applus af en eller mærkelig grund.  

God tur ned gennem hallen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak, donkraftpunktet er trykket pænt meget op, som jo vidner om at bilen er temmelig rusten. Hvis jeg kunne køre til syn - og væk derfra igen - ville det hjælpe til at få overblik om den skal reddes. Er fejllisten alenlang, så skal den nok bare skrottes, men ville passe mig bedst ikke at skulle af med den lige på det tidspunkt, da jeg ved jeg ligger på langs arbejdsmæssigt.
Applus skriver også:
Umiddelbart findes der fire mulige udfald af det periodiske bilsyn:

Godkendt: Du skal ikke tænke på mere.
Betinget godkendt: Du skal ikke komme til omsyn, men få ordnet det der står på rapporten. Det kan f.eks. være nummerpladelyset.
Godkendt efter omsyn: Du skal komme til omsyn hos os igen og få kontrolleret af fejle(ene) er rettet.
Ikke godkendt: Du kan ikke få dit køretøj godkendt, og pladerne skal inddrages.

Det er den sidste jeg frygter - vil være irriterende at skulle have den transporteret væk.

Er der nogen der har erfaringer med hvor slemt det skal være før synsmanden inddrager pladerne?
Hvis den ellers ikke er så rusten, så lav det dunkraft ophæng inden du køre til syn..
Jeg lappede panel og indepanel på min gamle corolla årg 90, da den skulle til syn for 2 år siden, det var der ingen bemærkning om (det kunne heller ikke ses)
Ja nu ryger den til skrot, den skal snart til syn igen..

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Zann på 28-01-2016 19:29
Tak, donkraftpunktet er trykket pænt meget op, som jo vidner om at bilen er temmelig rusten. Hvis jeg kunne køre til syn - og væk derfra igen - ville det hjælpe til at få overblik om den skal reddes. Er fejllisten alenlang, så skal den nok bare skrottes, men ville passe mig bedst ikke at skulle af med den lige på det tidspunkt, da jeg ved jeg ligger på langs arbejdsmæssigt.
Applus skriver også:
Umiddelbart findes der fire mulige udfald af det periodiske bilsyn:

Godkendt: Du skal ikke tænke på mere.
Betinget godkendt: Du skal ikke komme til omsyn, men få ordnet det der står på rapporten. Det kan f.eks. være nummerpladelyset.
Godkendt efter omsyn: Du skal komme til omsyn hos os igen og få kontrolleret af fejle(ene) er rettet.
Ikke godkendt: Du kan ikke få dit køretøj godkendt, og pladerne skal inddrages.

Det er den sidste jeg frygter - vil være irriterende at skulle have den transporteret væk.

Er der nogen der har erfaringer med hvor slemt det skal være før synsmanden inddrager pladerne?

Ok, har aldrig set en der har fået inddraget pladerne, ikke engang hvor der var et bremserør der lækkede en smule. Det skal være fuldstændigt grelt, eksv. nærmest ingen bremser, meget defekt styretøj eller så meget rust at der er fare for den falder sammen på vej til nærmeste værksted.  

Kør du bare roligt til syn, hvis du ikke mener bilen lider af grelle fejl som ovenstående.  

PS. Synsfolk går ikke afmok nu som man så i gamle dage, da de var statsansatte. Det har firmaerne simpelt hen ikke råd til. Det foregår meget fornuftigt nu om dage.  

Skal selv have min gamle Skoda heven gennem hallen om et par måneder. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok, gode og betryggende råd begge to. Tak for det.
Jeg vil prøve at se om punktet fås som pladedel. Resten af bilen er grim, men mekanisk rimeligt sund. Opel kunne bare ikke lige finde ud af det der med rustbeskyttelse i de tidlige 90'ere.
Annonce
jeg tror den fås som svejsedel hos Krogslund. De har næsten en halv astra F

 

Jeg har prøvet at kigge igennem hos dem, Tante Hansen og Klokkerholm, men illustrationerne er ikke altid til stede eller særligt gode. Men det er rigtigt - de har stort set en astra i byggesæt!
Ellers må du jo selv lave et...

Vi prøver igen, i morgen --
Er det ikke bare den indvendige panelkasse? Går der en vange ud til den

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis