DIY metal branding stamp

Hej Alle !  

Jeg står og er meget ivrig efter at komme igang med et nyt hobbyprojekt!

Det jeg gerne vil kaste mig over er at lave mit egen branding stamp, se evt. billede. 

Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken form for metal der skal bruges da nogen siger messing, andre siger jern eller aluminium... 

Det skal kunne holde til at blive varmet op så jeg kan brænde logo eller bogstaver ind i et stykke træ. 

Regner med at bruge en multislibemaskine med forskellige bits osv. 

Er der nogen som kan hjælpe mig her? Evt. nogen der har prøvet det?

Mvh Anders. 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen !
Jeg har som spejder lavet et meget groft stykke, lavet af en jern plade(ca. 10x10 cm), hvor vi lagde en svejse "klat" så vi kunne lave et W.
Vi sleb det glat med en vinkelsliber, og brugte det til at mærke rafter med (ved at vende W'et om kunne vi få et unikt mærke, ved at brænde to gange).

Men til møbler skal det nok være lidt finere, så din ide med messing er ikke dum, og det er også "blødt" at slibe i.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Mange tak Henrik!

Okay, sådan kan det jo også gøres, men ja, dette skal være lidt finere og kommer sikkert til at tage en helt del tid .

Har du en ide til hvordan jeg evt kan skaffe mig en plade messing på omkring de 50x50x5 mm ..? Kan ikke rigtig finde noget på nettet og har inden ide om hvad prisen er på sådan noget.

Mange tak for dit svar ...
Prøv hos skrothandlere, eller i den størrelse kunne et sted hvor de laver dørskilte måske kunne hjælpe dig.

Det vil jeg prøve! Tusind tak..
Vend endelig tilbage, med dit resultat... tag billeder af din proces og skriv lidt om diner erfaringer, så vi andre kan lære af dem.

Annonce
Det vil jeg gøre !

Hvis du kan bruge messing i rund materiale, vil du nok kunne krejle et stykke hos de fleste maskinfabrikker.

Her svejst op i rustfri....
www.youtube.com/watch?v=vyrOyvPnfSo

Vi prøver igen, i morgen --
Super!

Har lige prøvet at skrive til en, så må vi se om de kan hjælpe - Tak
Rigtig fed ide :-) Kræver lige lidt mere en hvad man regner med tror jeg

Hilsen Trine Hansen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg