vandtilslutning opvaskemaskine

hvordan tilslutter jeg vand på den slange? det er koldtvandsslangen med den blå dims på midten.

på forhånd tak

 

hvordan tilslutter jeg vand på den slange? det er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og gør så lige dig selv og næste beboer en tjeneste og installer en stophane/ballofix eller lign. så man kan lukke for det kolde og det varme vand til vask/opvaskemaskine.

hej igen

tak for alle jeres svar, jeg har besluttet at bore et hul ind til badeværelset og sætte den til på den hane jeg har uploadet et billed af.Jeg kan ikke finde ud af om det er et 1/2 eller 3/4 T-stykke jeg skal have fat i.Det er vel et T-stykke jeg skal bruge?

 

Det var da en utrolig dårlig ide. Du ødelægger vådrumsmembranen, og det er umuligt at tætne rundt om slangen til maskinen.
Der sidder allerede et t-stykke på dit vandrør i køkkenet. Du skal bare få monteret en stophane på det, så er du kørende. Ring til den vvs'er, der servicerer ejendommen normalt. Han ved præcis hvor der skal lukkes, og han har monteret det hurtigere end du kan bore hul i væggen.
problemet er at der ikke er plads til opvaskeren under bordpladen og jeg skal save det halve af køkkenskabene af hvis den skal stå ved siden af vasken.

På de fleste opvaskemaskiner er der et aqua stop. Det vil sige at vandtilslutningen er en firkantet boks ca. 100 x 40 mm Så det bliver noget af et hul du skal have lavet. Det vil bestemt være synd at lave hul ud til badeværelse.
Jeg vil tro at det er 3/8 " du har i badevær. men det er ikke en almindelig T der skal bruges og det bliver grim grim.

Er der ikke plads til en almindelig opvasker på 60´cm bredde kan man få nogle mindre, der kan være inde i et skab. Der er flere modeller der er 45cm i bredden


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
der er ikke nogen aquastop på slangen.har tænkt mig at bruge et hulbor så der lige bliver plads til afløbs og indtagningsslangen og bagefter tætne hullet med noget silikone.

vil dette være en lovlig installation hvis som der bliver skrevet at mine gevind er 3/8

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis