Hvad kan jeg gøre for at få varme i radiatoren?

Nogen der ved om jeg selv kan gøre noget, når jeg har radiatortermostater der ser sådan ud, og hvor der ikke er en ventil/pind man kan trykke på, som i de fleste andre termostater?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du har er ikke termostater men en simpel ventil.
Hvis du ikke kan dreje den så du får varme må du have den udskiftet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Martin Nicolaisen på 25-01-2016 10:46
Hej Trine
Du afmonterer termostaten. på ventilen er der en blank stift det er den der sidder fast. du tager en hammer og slår forsigtigt på stiften og med en tang kan du prøve at trække iden, efter lidt arbejde går den løs og varmen kommer.

Som jeg skrev er det ikke termostater . og som hun også selv skriver er den stift du skriver der ikke - naturligt nok når det ikke er en termostat 

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej Eisoe. Tak for tidligere svar. Vil du mene at jeg selv kan indkøbe en ny ventil og udskifte den?
Skrevet af Trine M på 25-01-2016 11:57
Hej Eisoe. Tak for tidligere svar. Vil du mene at jeg selv kan indkøbe en ny ventil og udskifte den?

Du kan ikke selv udskifte ventilen ( der skal lukkes for vandet til radiatorerne og fyldes på og trykprøves bagefter ) - du må have fat i en blikkenslager. Og skal du have dem skiftet vil jeg anbefale at få sat termostatventiler på når nu du er i gang - der er ikke den store prisforskel.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
😊 Tak for svar. Det var så ikke lige et " Lav det selv" projekt, 😣 har skruet og skruet på ventilen, men ingen ting sker. Ringer efter en Blikkenslager.
Hvis du kan dreje på den, og den følger med, så kan det godt være den virker.
Har du udluftet radiatoren? Det kan være der står luft i den.
Go ide. Det er forsøgt, men ved ikke hvordan, da den man udlufter ser sådan ud og jeg kan ikke skrue på den og huldet kan jeg ikke bruge en ombrakonøgle i. Så har du en ide?
Skrevet af Trine M på 26-01-2016 12:15
Go ide. Det er forsøgt, men ved ikke hvordan, da den man udlufter ser sådan ud og jeg kan ikke skrue på den og huldet kan jeg ikke bruge en ombrakonøgle i. Så har du en ide?

Du skal bruge en almindelig firkantet nøgle til en luftskrue og ikke en umbraconøgle. En sådanne burde alle byggemarkeder samt alle andre der handler med VVS stumper have på lager. Eks:  http://www.vvs-eksperten.dk/radiato...-luftskrue

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis