svamp på loftet???

Hej jeg vedhæfter et billede samt link til min dropbox med mange flere.

vores hus er 9 år gammelt købt ved en mægler som byggede huset og flere andre og vi havde så medbestemmelse på visse ting. vi har en kondenstørrer i gangen og på loftet er der nu lidt skimmel. vi fik sat ekstra lofts ventilationshætte i undertaget for at hjælpe på cirkulationen, men over badeværelse samt entre med tumbler ser der sådan ud ved tagfoden. hvad gør jeg

https://www.dropbox.com/sh/31fqbcg3zo5h1ye/AACKeB2fREc4GiAZ50AMQbqda?dl=0

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til at der helt generelt mangler ventilationsspalte mellem tagfod og undertag.
Man skal gerne kunne kigge ud til det fri mellem isoleringen og undertaget.
Det ser også ud til at der muligvis mangler kraver ved gennemføring af aftræk fra tørretumbler i dampspærre.
Samt at din loftlem godt kunne bruge noget tætning, dette ville dog ikke være et problem hvis du havde den fornødne ventilation på loftet.

Det ser endnu ikke så slemt ud med svampen at man skal gøre noget ved den, andet at vaske den med noget svampemiddel.

Derimod bør du inden længe/til sommer etablere en hulens masse mere ventilation af tagrummet, samt gå dampspærrergennemføringerne efter. Det kan en tagtømrer hjælpe dig med.

Ellers får du på sigt et hus du kan få svært ved at sælge.

God fornøjelse med det :-)

Elektronikteknikeren
jamen tumbler er en kondens dvs den samler fugt i en beholder og der er derfor ikke aftræk til den. hvordan laver jeg den ventilation og væsentligst af alt. jeg købte huset ved en lokal ejendomsmægler for 9 år siden. vi kunne så være med til at bestemme hvilket gulv og sådan da huset var nyt. Er det noget han ikke har klaret ordentlig og er forpligtet til at fikse eller???
Vi har selv en kondenstørretumbler på badeværelset, samt en timerstyret ventilation. Jeg sørger altid for at tænde den ventilation, flere gange imens tørretumbleren kører, netop for at undgå det.

Du er nødt til at sætte din tumbler et sted hvor du kan få mekaniske udsugning.

Hej Nu har jeg talt med mit forsikringsselskab. de vurderer der er lidt skimmel, men inte tder gør de skal inddrages. De vurderer der kan være en utæthed på aftrækket ved badeværelse, samt ved loftlemmen samt manglende ventilation langs tagfod. Deres råd er jeg får vasket tagfoden med rodalon og skåret lidt isolering fri langs tagfoden samt tjekket om udluftningsrør er tæt og om der er utætheder ved loftslemmen. Så nu er mit spørgsmål, hvad faen gør jeg lige herfra???

Jeg tænker at skaffe en plade der ligge mellem spærrene og kravle ud og vaske tagfod af og skabe ventilation der, for den del kan jeg sagtens selv. Men hvad med resten og skal jeg mon foretage yderlige for at skabe ventilation og tæthed af rør og loftslem


Her er link til billederne af loftet og en plantegning, så I kan danne jer et indtryk af hvor problemet er. hoveddøren og dermed bad og entre ligger til den veslige side i huset.

https://www.dropbox.com/sh/31fqbcg3zo5h1ye/AACKeB2fREc4GiAZ50AMQbqda?dl=0

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis