Børnesikring af Velux-vindue

Jeg har et tophængt Velux-vindue, som jeg gerne vil have børnesikret. Velux sælger en børnesikring (ZOZ 010 K). De skriver, at den "ikke kan anvendes på tophængte ovenlysvinduer", men det kan skyldes, at man ifølge loven ikke må adgangsbegrænse redningsåbninger.

Ved I, om man reelt ikke kan montere Velux' børnesikring på et tophængt Velux-vindue? Hvis ikke, har I så andre erfaringer med børnesikring af Velux-vinduer?

(Mit vindue er en redningsåbning, men jeg er ligeglad - jeg vil have det børnesikret - og jeg køber selvfølgelig en nøgle så jeg kan åbne det, hvis det brænder).

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved dette er et gammelt indlæg, men jeg er lidt interesseret i om du fandt en løsning?
Ja @Ebben83 - du har sikkert løst problemet selv, men måske er der andre der søger på forummet.

Jeg skruede beslag i karm og vindue. I karmbeslaget satte jeg en karabinhage med skruefunktion. Jeg forbandt karabinhagen med beslaget i vinduet med en wire. Vinduet kan altså åbne 10-15 cm. Hvis man skal have det helt op skruer man karabinhagen åben - hvilket børnefingre ikke kan.

Det er selvfølgelig ikke lovligt i forhold til brandkrav, men det giver rolige nerver at vide at børnene ikke kan åbne vinduet (mere end 10-15 cm)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis