Terrassevarmer i stuen?

Hej LDS.

 

Vores hejm er mildt sagt pisse koldt. Jeg synes det er for dyrt i olie, at lave 3 radiatore stå og brænde, da vi har brændeovn som vi fyrer med briketter fra jem & fix, samt en olieradiator i soveværelset.

Vi bor til leje, og vores strøm er incl i huslejen, det er olie ikke, hvorfor vi gerne vil have en løsning til at lune vores "tv" område, altså omkring sofaen.

Jeg har kigget på denne her - det jeg gerne vil vide, er det forsvarligt at hænge op indendørs? Den er selvfølgelig kun i brug når vi er der - og dernæst, varmer den rent faktisk luften, eller er det kun dem der bliver "ramt" af strålerne der bliver velsinet.

Eventuelt forslag til andet, det er væghængt, som kan hænge 1,5 meter over gulvet modtages med kyshånd. Og gerne omkring en 500-krones seddel, eller mindre.

 

Mvh.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan fint bruge den terassevarmer du linker til, bare der er behørigt afstand til brændbare materialer.

Ellers kan el radiator jo også være en mulighed..
Der er jo en del at vælge imellem, eks her i Silvan

eshop.silvan.dk/kategori/el-og-bely...cgod9Y4Bdw


Vi prøver igen, i morgen --
Det pågældende terassevarmer opvarmer luften. Opvarmningen sker ved at rørene inde i den bliver MEGET varme. Dvs. dem, der sidder nærmest den, får mest (og måske for meget) varme.

Terassevarmere med strålevarme - altså hvor varmen opstår når strålerne rammer en person, er langt dyrere, og kan også købes hos Frishop. Dem kan jeg ikke anbefale, havde selv købt en Tansun til kr. 2.500 og solgte den hurtigt igen. De har også et rødt lys, der kan være generende - altså dem med strålevarme.

Jeg vil som je_ns anbefale en elradiator i stedet. Evt. en af dem, med olie i - jeg ved ikke om de er bedre, men de holder vist længere på varmen. Begge typer kan købes forholdsvist billigt i f.eks. Harald Nyborg og Jem & Fix.
Som sagt, så benytter vi os af en ekstra olieradiator i soveværelset.

"Problemet" er, at jeg gerne vil have noget der kan en sammenblanding med, at den kan give en voldsom varme her-og-nu, således vi kan sætte den i gang fra morgenen af, og slukke den når vi tager afsted, og så tænde den igen når vi kommer hjem. Det er som om, at vores stue lige skal over en bestemt temperatur, før at brændeovnen kan følge med - det gøres p.t. via en gasovn.

En raidator giver en mere indirekte varme, og hvis jeg ønsker det, kan jeg jo mere eller mindre blot tænde for de radiatorer der er tilsluttet oliefyret.

Mange tak for jeres svar!

Mvh.
Du vil gerne have at den kører på strøm da i betaler fast pris for strømmen (inkl. i huslejen - så længe det varer). - noget som kan levere hurtig opvarmning. Hvad så med en varmeblæser eller ligefrem en varmekanon.

http://www.harald-nyborg.dk/p7982/industrivarmeblaeser-2000w

Jeres el-installation skal selvfølgelig kunne holde til strømforbruget :-)
Det varer ved.

Jeg har også kigget på diverse isenkræmmeres websites, men det har ikke braft mig tættere på en fastmontering i vægen, til varme-kilden. Alt hvad jeg har kunne finde er klodsede løsninger, der primært henvender sig til perlegrusmekanikere, og det er bestemt ikke det jeg søger. Det må gerne have en del WAF.

Mvh.
Annonce
har du spurgt din udlejer og han syntes det er en god ide at du varmer huset op med el, bare fordi det er gratis for dig??

Du syntes det er dyrt at varme op med den originale installation.
men det er noget billige end el opvarmning.

 

Jeg har nu undersøgt markedet, og det bliver denne.

Jeg må blankt erkende, at jeg synes det er lidt skuffende, at svarende i tråden, ikke er henvendt på mit spørgsmål. Hvad angår en aftale mellem udlejer og jeg, er personligt, og der behøver jeg ikke en tastaturkriger som støtteperson. Tak til de brugbare svar, dem sætter jeg pris på.

Hav en god weekend.

 

Mvh.

det var egentlig også et forsøg på at hjælpe dig?
Kender pga. mit arbejde som elektriker til flere som har forsøgt at varme gamle nedlagte ejendomme op med el fordi det var "gratis", i stedet for fx. olie.
det kan blive til svimlende beløb, og de er alle endt med at blive smidt ud af udlejeren.

btw, husk at en gas ovn heller ikke ligefrem er sagen indendørs pga. de udleder en del kondens.

Hvad med at forslå din udlejer at monterer en Varmepumpe af god kvalitet i huset ?
Det er i alles interesse, da den er 6 gange så effektiv som den radiator du har fundet.

 

kuchenmeister i såfald mistforstod jeg dig, jeg synes det lød en anelse opdragende - det beklager jeg.

Som sagt, vil jeg ikke skifte hele husets varmekilde ud med en enkelt radiator, det er meningen den skal give et hurtigt og intenst varmeblæs, for at få rumtemperaturen til at stige 2 gange om dagen, de dage hvor det er så rigtig koldt. Og derefter skal brændeovnen så holde stuen varm - vi har jo stadig tændt olieradiatorerne i begge børneværelser, samt soveværelset - hvor den her er hjulpet af en elektrisk olieradiator, da det simpelthen er for koldt om natten ellers.

Det er også mest på grund af de med gassen, jeg gerne vil have noget elektrisk - den er grim og klodset, og så er den, som du siger, rigtig skidt for vores indeklima.

Jeg tror desværre ikke min udlejer er specielt interesseret i, at installere en varmepumpe, selvom det klart ville være den bedste og mest holdbare løsning, men en bedre investering fra hans side ville være at udskifte alle vores punkterede, rådne vinduer, og/eller isolere i krybekælderen under huset

Med hensyn til strømmen, så er det ikke direkte "incl" i huslejen, men jeg bytter regningen for at lave lidt småopgaver omkring huset - og manden der har boet her før mig, har altså haft et væksthus stående til pot, med samme opgaver som mig, uden udlejer har brokket sig, så mon ikke jeg kan flotte mig med en enkelt elradiator

Mvh
okay
men prøv nu at få ham til at sætte en varmepumpe op.
panasonics varmepumpe kan købes til 10.000 monteret efter de nye tilskud.
det er billigt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis