Facade på tilbygning? Meninger

Skal til at bygge en ny tilbygning på 80 m2.
Vi er midt i tegningsfasen, så ville lige høre om der var nogle meninger omkring valget af facade.

Hovedhuset er fra 1960, med vandskuret facade i hvid
Vinduerne er hvide og det skal de også være i tilbygningen.

Skal den nye facade være:

1: En skalmur der vandskures i samme farve
2: Træbeklædning (enten klink eller profilbrædder) i sortmalet
3: Vedligeholdesesfri, hardieplank eller hele eternit plader 2500x1200

Kom gerne med for og imod

Mest hælder jeg til nr 1, men det er billigere for mig selv at lavet 2 og 3 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt umuligt at svare på, uden at have set nuværende hus og hvordan tilbygningen skal se ud, omgivelser osv. Billeder vil hjælpe.

Helt generelt, så ville jeg tage fat i en arkitekt i et tilfælde som dette. De kan se nogle ting og nogle helheder, som er svære at forestille sig. Det er penge som er givet godt ud.
Det er som jenshøj svær at sige. Det kommer også an på hvordan din tilbygning skal se ud i forhold til det nuværende hus. Grundlæggende mener jeg at man sjældent kan få et godt resultat når man forsøger at lave tilbygningen identisk med det eksisterende hus.

Jeg er selv i samme fase, og jeg har efterhånden bestemt mig for en natur-skifer facade. Jeg troede det var dyrt, men koster kun 225 kr/m² og så er det vedligeholdelsesfrit samtidig med at det er et naturmateriale. Hardie-plank el. lign syntes jeg personligt er afskygeligt. Men det er jo en smagssag.

Men alt i alt, afhænger det af arkitekturen og omgivelserne, men jeg ville bare bidrage med facade-skifer, da jeg syntes det er meget overset og koster ikke mere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis