Renovering af 1.sal: Gulv

Jeg er igang med en renovering af min 1.sal, og her regner jeg med at skifte gulvbrædderne, da de er af forskellig type, og indretningen skal ændres lidt.

Jeg har kigget lidt på den nuværende konstruktion, og vedhæftet nogle billeder.

På nuværende tidspunkt er der ikke insstalleret noget varmesystem, men det er vel ikke værd at installerer gulvvarme?

Der er vel heller ingen grund til at fjerne indskudsleret?

Generelt vil jeg gerne have lidt tip og ideer til hvad jeg kan gøre med gulvkonstruktionen i forindelse med renoveringen.

(mål er i centimeter)

 


Er igang med at renovere min 1. sal på 50 m2, i huset fra 1947
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kommer nok ikke udenom at skulle rette det op. Det gør du nemmest ved at skrue spærtræ eller reglar på siden af bjælkerne. Sørg for at skrue det rigtig godt sammen.

Lad endelig lerindskud ligge - det isolerer godt for lyden.

Om du vil have gulvvarme er jo op til dig selv. Der er forskellige måder du kan lave det på. Nemmest er nok at smide enten gulvspånplader med spor på, eller forskallingsbrædder (du kan evt bruge de gamle gulvbrædder) - så varmefordelingsplader, slange, gulvpap og færdigt gulv.
Helt enig med vatnisse.
Opretning med spærtræ. Gulvvarme er er dyrere løsning, hvis der allerede er radiatorer oppe, så skal der bare lukkes for træk igennem bjælkelaget og så isoleres mellem.
Spånplader på toppen og så gulvbelægning.

Har selv lige været igennem samme omgang herhjemme

Tak for svarene.

Vatnisse:
Hvis jeg laver gulvvarme (hvad jeg nok ikke gør)
så skal jeg vej fjerne indskudsleret og fylde op med isolering.

nyholm91: Du lavede ikke gulvvarme?


Er igang med at renovere min 1. sal på 50 m2, i huset fra 1947
Nej der var trukket rør til radiatorer. Og gulvet føles ikke koldt uden gulvvarme, hvis bare der er lukket af for træk ved igennem bjælkelaget
Hvis du vil ligge isolering ned og have indskudsleret op, så ville jeg ligge 2 lag gips ned i etage adskillelsen og fuge dem. For ellers risikere du der bliver meget lydt mellem etagerne. Glasuld etc. dæmper ikke nok. Alternativt så overvej at få blæst papiruld ind i det 7,5cm hulrum du har. Det er et kæmpe arbejde at få alt leret ud, der er mange hundrede kg. / tons hvis vi taler om 50m2.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis