Velux, kondens eller utæt tag?

Hej,

Jeg er ved at bygge ny 1. sal og har fået nyt tag med velux vinduer (tvillingemonteret). Det er med huntonit undertag.

Derefter har jeg selv monteret isolering og dampspærre. Ved vinduerne er dampspærren skåret af i noten og tapet omhyggeligt med grøn dafa dampspærretape.

Jeg har 4 sæt af disse, de 3 er allerede monteret med gips. Det sidste har stået med dampspærren synlig.

Jeg kan nu konstatere at over vinduet i lysningen hvor dampspærren slutter til (vandret) ligger der ca. 200g vand, over begge vinduer på bagsiden af dampspærren. Jeg har pillet dampspærren ned og skubbet huntonit undertaget ned og kan se at der sidder mange dråber på undersiden af velux "stof" kraven (fra vinduet). Denne ligger direkte under tag-inddækningen af metal.

Lige nu ligger der sne på taget og på inddækningen. Jeg synes det er svært at se om det er kodens eller smeltet sne, eller andet. Medmindre metoden med at tape dampspærren omhyggeligt fast i noten er dårlig, så vil jeg mene dampspærren er tæt.

 

1. salen er ikke i brug og der er ingen varme på deroppe, men varmen fra huset giver ca. 18grader og 55% fugtighed i rummene. For tiden er det jo 0 til -5 ude.

Er der nogen der med høj sansynlighed kan sige hvad jeg skal kigge efter som årsag? Evt. set noget lign.

 

På forhånd tak.

 

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, har du fundet ud af hvad problemet var? Mine vinduer ser ud på samme måde.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis