Køreplan for nyt badeværelse på 1. sal

Hej igen

Nu har jeg kigget en del på det kære internet og planlagt projektet lidt nærmere . Jeg er kommet frem til nedenstående rækkefølge på de ting der skal udføres - lyder det fornuftigt?

Badeværelset ligger på 1.sal og skal laves med fliser, rendeafløb og uden gulvvarme.

Mvh Henrik

 

Gammelt badeværelse rives ned

Trække el til lamper, spejl, strømudtag og udblæsning

Forstærke/forskalle vægge hvor gipspladesamlinger vil være.

Forstærke væg så der er klargjort til glasvæg

VVS’er trækker nye rør til bruser

Lave afløb mm.

Montere forskalling på gulv/ gulvspånplader?

fibergips op – følg anvisninger i guide på skrivebord

spartle med fibergipsspartel/slibe gips

skære huller til spots (find vaskemøbel så huller til strømudtag også kan laves her)

WEDI-Gulvplader lægges – husk lim mellem samlinger samt korrekte skruer

WEDI-Gulvplade i kabine lægges

Vådrumsmembran påføres af murer i hele badeværelset

Fliser sættes op

Fliser fuges

Glas-vægge bestilles

Bruser op

Vindue skiftes

Inddækning til vindue laves, spartles og slibes

Kanter og hjørner i rummet fuges med malbar elastisk fuge

Forankringsgrunder

Filt op

Vævfylder

Males med vådrumsmaling

Radiator op

Toilet op

Håndvask op

Huller til strøm

El samles

Glas-vægge op

Glasvægge fuges med vådrumssilikone

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder meget rigtigt.

"Vådrumsmembran påføres af murer i hele badeværelset" <- Det kan du sagtens selv gøre - er det, det eneste du har murer til? Det er lige så nemt som at male hvis du køber 1 komponent versionen.
Min murer nævnte at første gang der skulle vådrumsmembran på skulle der sættes armering/tape i alle samlinger mellem gulv og vægge. Jeg lader derfor ham klare den første omgang, mens jeg selv tager mig af nummer to (og måske tre) :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvorfor ikke skifte vinduet inden du begynder at bygge badeværelset op igen? Altså lige efter du har ryddet badeværelset.

fase
Det bliver det også (kan dog godt se at min køreplan kan misforstås på det punkt). Jeg sætter gips op i resten af badeværelset i første omgang og skifter så vinduet og sætter det sidste gips op (Vinduet er først lige bestilt og der er leveringstid på :-).
Skrevet af Henrikhp på 20-01-2016 05:53
Min murer nævnte at første gang der skulle vådrumsmembran på skulle der sættes armering/tape i alle samlinger mellem gulv og vægge. Jeg lader derfor ham klare den første omgang, mens jeg selv tager mig af nummer to (og måske tre) :-)

Det er også rigtigt. Men det er også meget nemt

 

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej.
Jeg forstår ikke hvorfor du vil have vådrumssikret badeværelsets gulvet 2-3 gange, vil du kunne uddybe dette?
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det får jeg svært ved da jeg kun gør som jeg har læst/fået besked på :-)

https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/38625

Min egen murer sagde at man godt kunne nøjes med to, men at han altid giver det tre gange for at være helt sikker på at membranen ikke har "huller"

mvh Henrik
I bliver nød til at sætte jer ned og se hvad de forskellige producenter har som krav og hvordan udførelses metoden er. Det burde din murer også vide.
Wedi-plader har allerede en vådrumsmembran på deres plader. Der skal kun udføres vådrumssikring med armering i samlingerne. Jeg vil anbefale en 2K Vådrumssikring med armeringsbånd, som LIP, da det skal udføres af en gang i samlingerne.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det skulle jeg også mene jeg har gjort. Jeg ved godt at WEDI siger det ikke er nødvendigt med påføring af vådrumsmebran på WEDI-plader udover ved samlinger, ETA Danmark har en anden opfattelse jf nedenstående link:

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwij5KvchbnKAhUDDywKHSxxCBYQFggdMAA&url=http%3A%2F%2Fx.etadanmark.dk%2FETAWEB%2FMK%2Fshowimg.asp%3Ftype%3Dmk%26id%3D1727&usg=AFQjCNGNsAQO7fJimMSJj0OEoSRnZQaJQA&sig2=JVOGEEeDGgPcVPBsMNWAmQ&bvm=bv.112064104,d.bGg

Derudover vil jeg ikke tage nogen chancer og tænker derfor det er bedst at gå med både livrem og seler...

mvh Henrik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også