Forskel på 5.0aH og 3.0aH batterier?

Hej alle,

Jeg har fået en Makita DHP481z slagbore / skruemaskine i fødselsdagsgave - til denne skal jeg have nogle batterier.

Jeg kan se at man kan få hhv. 3.0aH, 4.0aH og 5.0aH - men hvad er foreskellen? Er det blot hvor længe maskinen kan køre, eller har det også noget sige med hvor stærk maskinen bliver?

Jeg kan også se at man kan købe nogle uoriginale batterier - dem er jeg lidt "bange" for. Er der nogle der har erfaringer med disse?

På forhånd tak for hjælpen
- amkleist

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er udelukkende hvor længe maskinen kan køre.
Selve maskinen kører jo på feks 12v, og trækker så X antal watt når den bruges, og watt = Ampere timer.

Jeg har købt uoriginal batteri til min ældgamle Makita skruemaskine, og indtil videre (2 år) går det fint.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja det er udelukkende hvor længe du kan køre med din maskine.
Vær opmærksom på at ikke alle Makita maskiner (de ældre modeller)kan køre med mere end 3AH
Jeg mener der skal være en stjerne i maskinen, som kan ses "under" batteriet.
Jeg har en del Makita jeg bruger udelukkende 18 volt 3 ah batterier, det fungere optimalt for mig, de lader op på 22 min fra helt afladet til fuld opladet.
´4 og 5 ah batterierne er tungere og er længere om at lade op.

Min erfaring er at uanset hvor meget kapacitet ens batteri har, løber det altid tom, på de mest ubelejlige tidspunkter.

Vi prøver igen, i morgen --
De 5 Ah batterier er desværre lidt tunge. Overvej hvad du skal lave med maskinen. Hvis du skal skrue noget over hovedet vil jeg anbefale et lille batteri
Tak for input - jeg holder mig til 3.0 Ah batterierne så . De er også billigere .
køb endelig uoriginale batterier.
de uoriginale jeg har i firmabilen til min makita er meget bedre end de originale.
og så er jeg kommet op på 5.2ah
de er fysisk større end de originale 3 ah batterier, men kun marginalt tungere.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis