Arbejde med flydespartel i vådrum

Jeg har fundet en fin flydespartel, som skulle give en flot betonagtig overflade. Den skal da prøves af i mit bryggers (se vedhæftede) ovenpå eksisterende klinkegulv.

Men da der i forvejen er fald til afløb, har jeg lige et par spørgsmål:

  • Risikerer jeg, at det eksisterende fald blot udlignes af flydespartlen - og hvordan kan det undgås?
  • Jeg har tænkt mig at sætte en forhøjerramme på den eksisterende rist. Skal dette gøres før eller efter flydespartlen?

På forhånd tak

 


Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på den er stærk nok som færdigt gulv? Var det ikke nemmere bare at hugge fliserne af. Du spartler jo alligevel, og så behøver du ikke forhøjer ramme.

De spartler er ikke selvnivelerende mere end man kan lave fald i dem. Prøv at se webers hjemmeside f.eks., der forklarer de hvordan man laver fald opbygning.
Tak for dit svar vatnisse

Som afsluttende lag (færdigt gulv) er jeg blevet anbefalet følgende produkt af de gode folk fra weber.dk:

http://www.weber.dk/uploads/tx_weberproductpage/printable_sheet_weber_floor_4160_FineFlow_Rapid.pdf

Jeg håber derfor, at den er stærk nok.

Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der står jo netop at den anbefales som "afjævningslag og undergulv" og ikke som slidlag / overgulv??

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det skal for en god ordens skyld nævnes, at Weber anbefalede at jeg prøvede mig frem med voks eller olie som afslutning. Men jeg håber at kunne undgå et overgulv i form af f.eks. nye fliser eller linoleum.

Elsker du eventyr? På www.rejsespion.dk finder du de absolut billige rejser!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også