Lav en buste

Hej

Som led i min selvfede livsstil, har jeg nu sat mig for at få lavet en buste af mit smukke ansigt  Det er selvfølgelig i god sjov, så den skal ikke koste en bondegård at lave/få lavet. 

Mit spørgsmål er derfor: Er der nogen af jer kloge gør-det-selv folk derude, der har ideer til hvordan jeg kan få en sådan lavet, eller hvordan jeg selv kan bære mig ad.

På forhånd tak! 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er jo den traditionelle med en bronzestøber. Det bliver nok ikke helt billigt selv om du selv stiller med afstøbningen. Hvordan du laver en gips eller voksmodel ved du sikkert, ellers er der masser af vejledninger på nettet. Jeg ser det ikke som en mulighed selv at lege hjemme i baghaven med at lave metalafstøbninger i den størrelse. 

Men vil du frem i skoen teknologisk, så får du lavet et 3D billede, som du kan uploade til et 3D printerfirma, der så kan printe din buste i den skala og stort set det materiale du ønsker (incl bronze, hvis det skal være). 

Alginat kan bruges til at lave en afstøbnings form af F.eks. en hånd, formen fyldes med gips og bliver meget naturtro.

Ved ikke om du kender dette?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
@maskinsnedker - jeg er på ingen måde god med mine hænder, og foretrækker at ringe til en blikkenslager ;-) Men jeg er meget opsat på dette, så det ville være fantastisk hvis du havde den helt rigtige løsning :-D
Prøv at google ordet "Alginat"... der dukker både steder du kan købe det, samt videoer på youtube på fremgangsmåde mm...Lige til højrebenet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også