Revner i indervæg

Hej med jer

I min entré har jeg nogle fine revner i indermurene. Murene er lavet af letbeton, og jeg har fået at vide af ejerskifteforsikringen, at det kun er kosmetisk, samt fået at vide at jeg kan reparere det med H+H reparationslim.

Jeg er dog i tvivl, om der rent faktisk kun er tale om revner mellem letbeton-elementerne. Jeg er med på at der nok kan være opstået en revne mellem overlæggeren over døren og den næste blok, men på det første billede (som desværre ligger ned - loftet er i venstre side af billedet, så den store revne løber lodret oppefra) kan I se, at der også udgår en fin revne fra døråbningens hjørne. Er der mon også sat elementer sammen her?

Desuden kan I på det andet billede se, at der er revner der løber vandret langs loftet. Er det også normalt ift. letbeton?

I entréen er der opsat en trappe inden jeg flyttede ind, så overetagen nu er udnyttet. I den forbindelse blev der lavet forstrækninger på et par spær, fordi man måtte save et andet spær over - så vidt jeg ved, er revnen i muren ca. hvor dette spær oprindeligt lå.

Kan jeg være rolig, eller skal jeg insistere på at få det undersøgt nærmere?

På forhånd tak!

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er blot tingene der sætter sig, specielt når man har være inde at lave en udveksling for at få trappen op. Men også brugen på loftet har stor betydning. Hvis man går meget det pågældende sted, eller flytter et tungt møbel ovenpå stedet. Spørgsmålet er, om spærene er dimensioneret til at bære en overetage fra starten. De brækker ikke men kan godt give sig en del.
Nogen betydning har udtørring også.

 

det er blot tingene der sætter sig, specielt når man har være inde at lave en udveksling for at få trappen op. Men også brugen på loftet har stor betydning. Hvis man går meget det pågældende sted, eller flytter et tungt møbel ovenpå stedet. Spørgsmålet er, om spærene er dimensioneret til at bære en overetage fra starten. De brækker ikke men kan godt give sig en del.
Nogen betydning har udtørring også.

 

Ja, spærene er dimensioneret til overetage.

Der er ingen trafik direkte over det angrebne sted.

Tak for tippet med udtørring
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis