Etablering af biobrændsel og solvarme

Vi vil gerne igang med at lave nyt varmeanlæg til vores nedlagte landbrug. Men vi vil gerne kombinere det med solvarme. Er der nogen der har erfaring med dette evt. priser eller henvisninger til gode links.
lw

Med venlig hilsen

Frede Plesner Sørensen

http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis jeres ønske er pillebrænder/stoker kan jeg anbefale JB stoker, som er driftsikker og billig i indkøb.
JB. har ingen hjemmeside, men bor ca. 20 km. fra Åbybro, så muligheden for at se "dyret" er tilstede.
Da min interesse i lavenergi er stor, har jeg en del brochurer liggende, også heriblandt om solenergi.
En vigtig ting før et sådan projekt påbegyndes, er at beregne energibehovet i boligen. !! som jeg gerne vil være behjælpelig med, da evt. efterisolering i urentabel konstruktion "kunne" være en god investering.
Hilsen fra Pandrup.

------------------
Poul Erik

PE

Tak for svaret vi har meldt os ind i andelsselskabet idag og glæder os til finde ud af hvad vi reelt har brug for.
vh lasse

Med venlig hilsen

Frede Plesner Sørensen

http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

Køb dit pillefyr i sverige, det er ca. halv pris. Jeg har hentet 4 stk. Og prisen i DK var 22395 dkkr pr. stk. I sverige gav jeg 12800 dkkr pr. stk. Jeg kan anbefale PellX P20, da den også kan monteres i oliefyret.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder spændende med prisen i sverige..

Har du nogle adresser eller steder på nettet hvor svenske pille/flis brugere kan træffes ??

Venligst Njord

MVH Njord
Annonce
En orientering om det ikke altid kan betale sig at "købe" for billigt eller i udlandet.

Skrevet af
thomas hjørlund den 01 January

hej jeg er den uheldige ejer af en træpillebrænder som hedder pellex
det er virkelig noget skrammel.
Da jeg fik det installeret, fik vi fortalt at der gik 2 gløderør til om året. Men vi har brugt 5, og da de koster 256 kr.pr. stk. + montering, Og de er ikke omfattet af garantien. Nu har vi haft det i et år. Og der er kommet et nyt tændsystem som vi kan få lov til at købe af fabrikken, det synes vi er lidt for dårligt da der er 2 års garanti på lortet. + de andre ting der har været galt med det. Såsom ledninger der er smeltet, fotocelle smeltet, fremføringsskinde til gløderør, brænderinderrør er revnet. Vi kender andre der har pellex, der har lige så mange problemer.Såsom sneglen er knækket. Og der er ikke meget hjælp at hente ved Nordisk sol og vind, som er importøren.

------------------
Poul Erik

PE

DEt lyder alt sammen meget godt med de store besparelser ved at fyre med piller, men man har hørt grelle eksempler på, at ejendomsværdiskatten er blevet kraftigt forhøjet, når man sætter sig i stand til at fyre med fastbrændsel. Så besparelsen er gået fløjten, og man bare står med mere besvær, mere svineri, og større vedligeholdsudgifter end med oliefyr.
Er der nogen erfaringer?

fbo
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej fbo.

Det du her henvisninger til, er dem som får tilskud ved etablering af energibesparende foranstaltninger. Jeg har dog ikke hørt "endnu" at man skulle beskattes ved installering af feks. et nyt oliefyr/pillefyr.

------------------
Poul Erik

PE

F.eks. bliver man jo også beskattet, hvis man lægger et hårdt tag, tegl, skifer etc. på et hus, der i forvejen har et paptag, idet paptaget typisk giver et fradrag i ejendomsværdien på 650 kr/kvm, dvs. et hus på 100 kvm stiger 65000 kr, = 6500 ekstra i ejendomsværdiskat pr. år.

fbo
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen.
At gøre mig klog i skat skal jeg ikke, men det lyder besynderligt, hvis man skifter fra paptag til fast tag, da prisforskellen på de to tagtyper har en ubetydelig prisforskel. I mange tilfælde hvor man skifter til betontagsten er prisen for tagstenen billigere end pappen, så må man da have et afslag i vurderingen af boligen.

------------------
Poul Erik

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af pev (den 19-04-2002).]

PE

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis