Hjælp til at finde ''plastik ender'' til mit tov?

Hej alle sammen!

 

I har virkelig været til stor hjælp, sidste gang jeg havde brug for jeres hjælp, så jeg håber at I kan hjælpe mig endnu engang.

Jeg  laver jeg tit ting og legetøj til mine små papegøjer, og denne gang er jeg ved at lave mine egne fugle tove. De er dyre at købe, så jeg vil hellere prøve at lave dem selv, så kan jeg også lave dem præcis som jeg vil have de skal se ud.

 

Jeg har allerede lavet nogle fugle tove, i forskellige str. og længer, ved at bruge en tyk og stærk ståltråd som jeg så snor noget sisal tov rundt om.

Det jeg har brug for hjælp til, er at lave en ”ende” på mine fugle tove, så de kan sættes fast i buret.

Jeg har nederst i tråden indsat et dok. med et billede af de ”plastik ender” (ved ikke hvad de hedder?) som sidder fast på fugle tovets ender, så tovene nemt kan spændes på og af burets tremmer..

Det er lige præcis sådan nogle ”plastik ender” som jeg meget gerne vil bruge på mine tove, og som jeg leder efter.

 

- I kan vel ikke hjælpe mig med at finde ud af hvad sådan nogle ”plastik ender” på fugle tovet hedder, og hvor de kan købes henne?

 

På forhånd, tusind tak for jeres hjælp, og jeres tid!

                     

Mvh

Christine

P.S:

- I er mere end velkomne, hvis i evt. kender andre ”holdere” man kan købe, som jeg kan putte på fugle tovets ender?

Eller hvis I har andre idéer til, hvordan jeg f.eks. selv kan lave en "holder" til tovets ender, så de kan sidde fast på burets tremmer?

(Af f.eks. træ, el. lign.?)

 


Mange venlig hilsen
Christine
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det bruges hvis du gør som på videoen, igennem en karabinhage?
https://www.youtube.com/watch?v=QeYBkMCQ8WY
krympefleks måske ?

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hvad med karabinhager ? Fås i alle størrelser og farver 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Din lokale elektriker eller byggemarked måske har noget som kan bruges.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.TRS0&_nkw=cable+glands&_sacat=0
Annonce
Hej alle! ☺️

Tak for jeres gode råd og idéer. ☺️

Problemet med karabinhanger, og lign. materialer er at tovet så kommer til at "hænge slapt" inde i buret.
Det er nemlig meningen at tovet skal kunne rettes ud og være "stiv", ligesom det lidt er vist på billedet på det her link:
http://m.petsolutions.com/Default.aspx?ItemId=Booda-Comfy-Perches&CategoryId=Bird-Perches

Det er derfor jeg også har puttet en rustfri ståltråd ind i tovet. ☺️

Tovet undgår at "hænge løst" inde i buret, pga. ståltråden, - og pga. "plastik enderne" som holder tovet stramt ind mod tremmerne.
- jeg håber det er til at forstå? ☺️

Det er derfor karabinhager og lign. materialer desværre ikke rigtig dur, fordi de ikke holder tovet "stramt" ind mod tremmerne, men bare lader tovet "falde løst" ned. ☺️

Jeg håber at jeg ikke har gjort det vanskeligt at forstå? ☺️

Hav en dejlig dag alle sammen!

Mvh
Christine

Mange venlig hilsen
Christine

Hvad med at lave en "pind" af en rundstok, hvor du laver et snit i enden der gør at den kan presses ned over en af de vandrette pinde buret består af. Du kan sætte din "tråd" fast ved at bore et hul ind i pinden og derefter bore på tværs, og isætte dyvler eller nitter (som man gør når der skal sættes håndtag på en kniv).

Dette kan laves uden brug af lim eller andre ting.
Jeg har prøvet at lave en hurtig lille tegning af hvad jeg mener..

De blå streger er dyvler/nitter. Snittet i enden som skal gå ned over bur-pinden, bør være ca halvvejs igennem "klodsen". 

  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det ser ud til at det måske er lavet specialt til formålet. En opfindelse som måske kun sælgeren producerer.

Du skal bruge et rør med udvendig gevind og 2 møtrikker. 

....en cykel slange, ved ventilen? Med slids igennem røret. Man kan få gamle cykelslanger gratis på et cykelværksted.

Men der er mange ting i husholdningen som ligner det lidt.  F.eks toppen af en tandpasta tube.

Prøv at se billedet. Jeg har købt det i Fakta en gang.

 

Ok, sidste billigt forslag herfra, uden lim :-)

Bore et hul gennem et kosteskaft, føre tovet gennem hullet og skrue kosteskaftet fast på buret med en lang skrue og en skive. Den lange skrue vil samtidig skrue tovet fast.  Du skal nok bore et hul til skruen først, ellers flækker kosteskaftet.

Kosteskaftet kan laves længere, så papegøjen kan sidde på det også.

Det er vel ligegyldigt om tovet er skruet vinkelret på buret eller parallelt? Du kan forme tovet som du vil, har jeg forstået.

 

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis