Hej LDS,
Jeg har en gammel Xsara fra 2004 som laver motorfejl så snart benzin tanken når under halvt fyldt, jeg udlæste den med autocom og fik de 2 følgende fejl, P0341 - Knastaksel-positionssensorkreds, område/ydelse og P1153 Gasspjældskontrolventil, nedre anslag.
Igennem tiden har jeg set mange knast og krumtapaksel følere lave en helvedes masse ballade, så min første indskydelse var at knastaksel føleren måske lavede begge fejl, derfor skiftede jeg denne. men desværre er P1153 vedvarende og vil ikke blive væk :-( Knastaksel sensoren viser dog ikke fejl længere - det burde den jo så heller ikke :-)
så kommer mit spørgsmål, jeg står og skal til syn med bilen i morgen, og er bekymret for om der ligepludselig kommer motorfejl mens synsmanden kører i bilen. Er der ikke noget med at man skal indstille ECU til at godtage nye værdier fra gasspjælds ventilen efter man har lavet noget på bilen som kan påvirke denne fejl?
og i så fald, er der nogen af jer der kender proceduren? jeg har ladet mig fortælle at man kan gøre det uden en diagnose computer på bilen - autocom nævner intet om at indstille ecu til nye værdier.
mvh