Ekstrem kondens i ældre hus.

Vi er de lykkelige ejere af et ældre hus fra 1940, som vi købte i Oktober 2015. Nogle af vinduer fra af ældre dato, så de er blevet skiftet. Siden vi flyttede ind har der været kondens i vores entre/indgang parti. Efter de nye vinduer er det blevet helt ekstremt. Vi tørre hele entren af 3x om dagen,(samt udluftning) og det drypper fra loft og løber fra væggen. Det virker som entren er opretttet senere, og ikke opført med hulmur.

Vi har prøvet af at sætte varme på og og lufttet ud, uden inden effekt efter en dag.

Vi overvejer på sigt at få isoleret på ydersiden. Hvad har i af gode råd?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser soklen ud på ydersiden?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
mit gæt er indtrængende fugt fra undergrunden, dvs ind under sokkel (hvis der er en) og så op igennem gulvet

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Der er ikke en sokkel, da indgangen til kælder er under entren. Entren er oprindeligt et vindfang. Efter hvad jeg kan se er det betongulv og et betontag, og mursten uden hulrum. Alle flader undtagen en, er ud til det fri, og pt. til kulde.
De gamle vinduer og hoveddør har haft en større ventilations effekt end det nye. I vores nye vinduer har der ikke været mulighed for lave ventilation i de nye vinduer.( der sidder 2 vinduer og en hoveddør)

Vi prøver prøver at varme rummet mere op, på sigt vil jeg gerne måle luftfugtigheden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis