Skab i gammel skorsten?

Hej 

Vi har hus fra 1957, hvor skorstenen ikke længere er i brug (det har tidligere været brugt til et fyr i kælderen). Skorstenen er af forrige ejer fjernet på fra loftet (over 1. sal) og videre op, men den fylder stadig i et værelse på 1. sal og ikke mindst i et badeværelse i stueetagen. 

Mit spørgsmål går på, om jeg kan indrettet et skab med hylder i den gamle skorsten nede i badeværelset - ved at fjerne den ene side af skorstenen, men lade de andre tre sider blive stående?

Jeg er ikke klar over, om der er isokern i skorstenen, men hvis vi kunne udnytte den plads, skorstenen optager, ved at indrettet den med hylder, vil vi gerne det.

Men kan det lade sig gøre, eller giver det mere mening at tage en dyb indånding og få revet hele skorstenen ned?

vh Michael

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Riv hele skorstenen ud. Den vil stinke af sur sod.
Tanken er værre end handlingen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tja jeg ved ikke noget om det rent belastningsmæssige, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, at en gammel skorsten på indersiden må indeholde en masse "guf" som jeg jeg nok ikke ville spærre inde i et skab 

Og skal du til at rense stenene eller sætte en spærring op i form af plader, så bliver der ikke meget skab tilbage, i forhold til at rive den helt ned og bygge forfra

Jeg har tidligere set at nogen har udnyttet en gammel skorsten, til vasketøjsskakt ved at sætte en spirorør ind i skorstenen, og så lave en "kasse" forneden. Så kan man smide tøjet om aftenen når man skal i seng (på 1sal) direkte ned i vaske kælderen    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis