hjælp til køb af knallert eller scooter

Hej min kæreste overvejer at købe sig en scooter til at smutte rundt i nabolaget på. hun har ikke kørekort, så det bliver en 30km 

men vi er lidt varme på en retro udseende scooter fremfor de der t hansen modeller. en classic stilet version.

men følgende spørgsmål melder sig:

1 er en scooter sindsyg åndsvag at køre på om vinteren, hørte en maxi er meget bedre. men man kan vel også få vinterdæk til en scooter

2 en puch maxi er bare ret dyr til sammenligning med en scooter

3 hvad hvis en lovlig scooter 30 er kørt til og kan rende f.eks 45 og hun holder sig til at køre 30. så kan hun vel ikke få en bøde for den KAnN køre for stærkt, når hun ikke gør det?

4 ret så væsentlig, hvad skal jeg kigge efter og har I nogle gode råd, både brugt versus ny og generelt når vi kigger efter en brugt, hvad vi bør holde øje med. 

Hej min kæreste overvejer at købe sig en scooter... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Karsten79 på 02-03-2016 07:21
Jeg går ud fra at din kæreste er over 18? I så fald, så mener jeg at hun kan køre en 45er uden at skulle have kørekort? Se om du kan finde info omkring det - jeg mener i hvert fald at det var sådan tidligere

 

Det er for en 30´er det gælder, en 45´er kræver at du har kørekort til enten bil eller mc

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Istedet for at høre på ham der skamroser det gang bras, synes jeg du sku tjekke diverse forums ud

Læg især mærke til HVORFOR de har så svært ved og finde værksteder der vil reparere dem

Men tjek forums ud og dan dit eget billed af det

Held og lykke med dit valg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis