Hvordan isolerer man korrekt på 1 sal med betondæk?

Vores hus er fra 1954 hvor det er opbygget af Baumadæk.

På 1 sal vil vi gerne have ordentligt isoleret da jeg syntes der mod øst er utroligt koldt når der kommer frost.

Der er spånpladegulv med strøer på betongulvet og væggen ud mod skunken står på dette gulv.

Som jeg så kan se i skunken, kan vinden komme ind under trægulvet og igennem samtlige hjørner på værelset og vel også derfor der er koldt ved frostgrader og lidt vind.

Men: Hvis der skal isoleres ordentligt med dampspærre hvordan skal den dampspærre så fastgøres og hvordan skal man gribe det korrekt an?

Har tænkt på at tage både skråvæggene og det lige væg ned ud mod skunken og starte forfra.

Da det loft der er der nu, er et rustikloft som er påmonteret minimum 1 lag loftbrædder mere, er der ingen dampspærre der. Dog er der rigtigt godt isoleret på loftet og der er samtidig et depotrum i det øverste lag der er rimeligt isoleret med dampspærre på skråvæggene men ikke mod gulv og det rum holder sig altid frostfrit og er omkring 5 grader når der er hård frost.

Tak for hjælpen på forhånd

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg vil nok sige en skillerumslægte skruet fast i beton dækket som dampspærren er sat fast under.

Altså en steg fuge masse af en art. damp spær, en steg fugemasse og lægten skruet fast med karmskruger.
god ide
På skråvæggen er der rustikbrædder og der er monteret dampspærre der som er sat fast på den lodrettevæg hvor der så ikke er dampspærre på.
Kunne man ikke montere dampspærren på den lodrettevæg inde fra skunken og så få 10-20 cm overlæg på sammen med den dampspærre der er på skråvæggen? Og så isolere med 100-150 mm isolering?
Tror der er 150mm på nu og så nogle A bats udenover. Så skal hele væggen ikke fjernes?
Normalen er 45mm isolering på indvendig side af damp spærren. Så resten af isolering på den anden side. 30 cm over lap. tape helst på fast underlag. Jeg ville nok bryde ned og starte forfra. Er ved ca samme projekt nu her, også med støbt dæk. Forskellen er bare jeg er helt ude ved spær fod. Da huset ikke er særlig stor jeg skal have udnyttet hver cm2 til noget fornuftig.
ja den kan også være det er bedre at tage væggen ned.
Så kan jeg evt også se om der er nok isolering under gulvet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis