Spisebord ønskes linoleum på

Hej
Jeg har et spisebord i egetræ som jeg altid kommer en voksdug på. 

Jeg vil gerne være fri for dug og tænkte det kunne være smart med Linoleum på.

Hvordan gør jeg det på et eksisterende bord - hvad limer jeg med?

 

På forhånd tak

Helle  

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjah, det er da en mulighed. Affedt bordet og brug en alm kontaktlim eller en montagelim. Fordel jævnt med en spartel og træk det evt af med en fin tandspartel.

Der er nok behov for at sætte en træliste på kanten af bordet, der også bliver kant for linoleumen for at få en pæn og holdbar afslutning i siderne. 

Brug en kontaktlim, det er klart det nemmeste at styre, køb gerne den der hedder "Gel" fra feks Pattex. Smør kontaktlim på begge flader og lad det tørre, til det er fingertørt. Læg nogle trælister i bordets fulde bredde, ca 1 pr 50 cm så det du skal lime kan svæve, uden at det rører limen når du placerer det ovenpå bordpladen. Start midt på og arbejd dig ud imod kanterne, sørg for at materialet du limer på har fuld kontakt overalt. Brug en lille rulle til at trykke og fordele det med.

Brug ikke en tandspartel til at fordele limen med. Læg et jævnt lag på både pladen og på materialet, brug en bred spartel til at jævne det ud med. Vær meget omhyggelig med at få limen fordelt på hele pladen, inklusiv kanter.

http://www.lyrk.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Husk at linolium skal vaskes i speciel sæbe og behandles en gang imellem

 

Er selv fan af bord linoleum, men et egetræs bord - det er godt nok synd syntes jeg! Hvis det er olieret korrekt eller alternativt lakeret behøver du ikke dug på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også