Brændt ventil

Hej.

Har en Carina e som har kørt 300.000 km. Da den begyndte at hakke ved acceleration sagde en fagmand at det var en dyse som ikke virkede mere. Jeg byttede så to dyser men fejlen var stadig ved samme cyl. Har skiftet tændkabler, tændspole og strømfordeler. Tændrørene gnister fint. Jeg har ikke fået testet komprision i omtalte cyl. endnu, men det lugter stærkt af en brændt udstødnings ventil. Spørgsmålet er så hvor lang tid kan man køre med en brændt ventil, da det jo nok ikke kan svare sig at få det lavet på sådan en gammel bil.


M.v.h. E. N. Nielsen
Hej. Har en Carina e som har kørt 300.000 km. Da... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Denso er ens kvalitet, uanset hvor du køber..

Vi prøver igen, i morgen --
Fugt, hiv tændrørshætterne op og smør dem med silikonefedt på den udvendige flade mod topstykket, således bliver dine tændrør forseglede mod fugt der giver overgang i tændingen.

Elektronikteknikeren

Ok, siliconefedt det skal prøves. Men det kan ikke være en defekt lambdasonde?

 


M.v.h. E. N. Nielsen
Tænker at en lamdasonde ville smide en fejlkode?

Elektronikteknikeren
Ja, det har du jo nok ret i.

M.v.h. E. N. Nielsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis