Bedste sprinklervædske ?

Jeg synes ikke at den sprinklervædske jeg bruger er speciel god.

Jeg har hidtil købt det i diverse supermarkeder, men jeg synes at det ligger en fedtet film på forruden af bilen. dette generer mig en del når jeg kører om morgene og aften.

Er der nogen der har et bud på en rigtig god sprinklervædske ? -og hvor man kan køde den ?


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg synes ikke at den sprinklervædske jeg bruger... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne måske finde et velegnet produkt, og så rense forruden efter bilvasken, husk at give viskerbladene samme tur, nye viskerblade er også mere effektive, hvis de gamle er lidt slidte.
Om du så skal vælge produkter fra frugt og grønt (æbler eller Citroner), eller noget mere kemisk, skal jeg lade være usagt.


Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af je_ns på 14-01-2016 21:33
Du kunne måske finde et velegnet produkt, og så rense forruden efter bilvasken, husk at give viskerbladene samme tur, nye viskerblade er også mere effektive, hvis de gamle er lidt slidte.
Om du så skal vælge produkter fra frugt og grønt (æbler eller Citroner), eller noget mere kemisk, skal jeg lade være usagt.
 

Been there, done that.

Endda med acetone, benzin, sprit, isopropylalkohol, alt hvad der er i arsenalet inklusive æbler, kartofler, ananas, hvad ved jeg. Glem det.

Jeg var igennem samme frustrationstur som 'shortcut' for 12...15 år siden.

Det er vaskehallens varmvoks der er problemet.

 

Når det er sagt: Det tager 2...3 måneder med regn, sne og sprinklervæske før forruden er i orden igen. Varmvoks fra vasketunnelen er rigtig hårdnakket.

 

MvH,

 

Bent.

 

 

hej jeg så engang i fjernsynet at man kan bruge karburatorsprit fortyndet 1:10 med vand vil være lige så god men om det er godt eller virker ved jeg ikke jeg ved heller ikke om lakken har godt af det og hvis man har trafikfilm på frontruden kan man skære et æble over og smør ruden ind med det og bag efter gøre rent med alm. rengøringsmiddel

Hej.

I efteråret købte jeg et ruderensesæt i Aldi og bilruderne fik en omgang ude og inde og bagefter kunne man næsten ikke se der var glas i bilen. Den burde nok have en omgang til nu, men det var en 'klar' forbedring.

mvh


 varmetossen

Hej.

Du kan måske få noget tilsvarende hos T.Hansen eller lign.

mvh


 varmetossen

Kom lige til at kontrollere værkstedet, hvor jeg har en dunk sprinklervæske stående fra Lidl til -60 grader. Den har næsten konsistens som kølervæske  

Jeg har aldrig brugt den ufortyndet, da jeg formoder den "æder viskerne", men her i frosten er den nu fin at blande i den almindelige sprinklervæske, så den ikke fryser på ruden, når man bruger den på en kold rude. Den gør også ruden fint ren. Men det er nok kun periodisk Lidl har den.

 

Lyder da noget heftigt. Måske man skulle til at frekventere LIDL lidt mere..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis