Bedste sprinklervædske ?

Jeg synes ikke at den sprinklervædske jeg bruger er speciel god.

Jeg har hidtil købt det i diverse supermarkeder, men jeg synes at det ligger en fedtet film på forruden af bilen. dette generer mig en del når jeg kører om morgene og aften.

Er der nogen der har et bud på en rigtig god sprinklervædske ? -og hvor man kan køde den ?


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej. Jeg plejer at blande en sjat hudholdningssprit med vand. Nu det ikke er meget frost så 1/2 liter sprit i 2 liter vand og en sjat opvaskemiddel i. Så fungerer det fint.

mvh


 varmetossen

Køb en flaske koncentreret sprinklersæbe, som den her eller tilsvarende og prøv med et halvt mål til en hel tankfuld sprinklervæske om vinteren. Aha resultatet kan du bruge lidt mere eller mindre.

Om sommeren kan du bruge et helt mål sæbe sammen med vand i sprinklerbeholderen.

Det har jeg også prøvet. Men regnede da med at "professionelt blandet" sprinklervæske ville være bedre

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Jeg tror ikke det skyldes sprinklervæsken, men snarere med hvordan du vasker din bil.

Jeg havde det samme problem, fordi en bilvask ikke kunne blive god nok, og jeg derfor valgte vaskeprogram med voks. Sprinklervæsken opløser voksens overflade på ruden og gør den sløret.

Efter at jeg holdt op med at bruge vaskeprogrammer med voks har jeg ikke længere problemet, forruden er fin og klar.

MvH,

Bent.

 

PS: jeg bruger almindelig færdigblandet sprinkler fra supermarked, byggemarked osv., om vinteren den til -30 grader, sommer -20. Uanset mærke fungerer det fint.

 

Mit problem er så at jeg ikke kan vælge en bilvask med undervognsskyl uden der er voksbehandling med, der hvor jeg vasker bil.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
OK, det kan jeg ikke ændre, måske kan du finde en anden vaskehal, eller få indehaveren til at opgradere sit program.

Men nu har du mine erfaringer.

MvH,

Bent.
Mange tak for dem...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Skrevet af shortcut på 14-01-2016 18:58
Mit problem er så at jeg ikke kan vælge en bilvask med undervognsskyl uden der er voksbehandling med, der hvor jeg vasker bil.

Det er jo recirkuleret vand i vaskehallen, så på denne årstid er undervognsskyl vel det samme, som at saltmarinere bilen?

 

 

Skrevet af Lars ON på 14-01-2016 19:43

Det er jo recirkuleret vand i vaskehallen, så på denne årstid er undervognsskyl vel det samme, som at saltmarinere bilen?

                    Tjo, måske  Men nu arbejder jeg så pt. på en fabrik hvor vi saltsyrner sild, masser af sild  Så det passer vel meget godt

 

 

 

 

 

 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Et æble om dagen skulle være godt - det samme gælder faktisk også for bilruder. Æblejuice er fantastisk til at fjerne film og snavs med.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis